Rootsi firmad suurendavad majanduskriisis kulutusi reklaamile

28. märts 2009, 10:19

Majandusolukorra halvenedes on Rootsi
sajast suurimast reklaamiandjast 69 jaanuaris-veebruaris oma reklaamikulutusi
suurendanud ning vaid 31 kulusid koomale tõmmanud, näitab analüüsifirma Sifo
uuring.

Keskmiselt on uuritud firmad kasvatanud oma reklaamikulutusi 14%, kui soodustused ja hinnaalandused arvestamata jätta, kirjutab tänane Rootsi majandusleht Dagens Industri.

„Praeguses majandusolukorras on kaks alternatiivi – kas panustada sellesse, et välja paista, või unustusse vajuda,“ ütles numbri- infoteenuste firma Ahhaaa juht Mikael Benckert, kelle jaoks tõsisemaid konkurente on Eniro. „2009. a on väga hea aasta gaasi andmiseks ja turuosa võimiseks,“ jätkas ta.

Samal seisukohal on voodite tootja Kungsängen, millel tuleb konkureerida nii Ikea kui teiste tugevate kaubamärkidega. "Kavatseme kriisi kasutada oma turuosa suurendamiseks," ütles firma turundusjuht Ola Edman, kelle sõnul panustab firma praegu eelkõige kaubamärgi tugevdamisele. Aasta algusest on reklaamikulusid suurendatud 152%.

Elektroonikakaupade müüjatest on Rootsis enim reklaamikulutusi suurendanud Onoff, 86% ning Media Markt, 47%. Automüüjatest, kelle käive on järsult vähenenud, on nii Škoda, Ford, Volvo, Audi kui Volkswagen järsult oma reklaamikulutusi vähendanud. Teist teed on läinud Toyota, mis suurendas kulutusi reklaamile kolmandiku võrra, ning Opel, kus reklaamikulude kasv on mõnevõrra väiksem.

Toidukaupade hinnatõusu jätkumisele on jaeketid Rootsis reageerinud erinevalt. ICA pole oma reklaamieelarvet ei vähendanud ega suurendanud, Saksa Lidl on aga kulutusi reklaamile neljandiku võrra suurendanud. ICA on samas jaemüüjatest jätkuvalt suurim reklaamiandja, kulutades aasta esimesel kahel kuul reklaamile 140 miljonit Rootsi krooni ehk 200 miljonit Eesti krooni.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. March 2009, 11:12
Otsi:

Ava täpsem otsing