Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aita töötajal olla hea teenindaja

    Märts on hea teeninduse kuu, kui pööratakse tavapärasest rohkem tähelepanu teenindajatele ja teenindusele.
    Restorani Vapiano juhataja Tarvo Jaansoo sõnul on neilt tihti küsitud, kust nad töötajad, kes kliendiga räägivad, leidnud on. "See on igapäevase töö vili ja meie standard - meie töötajad peavad klientidega rääkima. Kokk peab küsima, kas klient soovib rohkem küüslauku või tšillit. Klienditeenindaja peab küsima, kuidas kliendile meeldis, kas ta jäi rahule ning lahkudes soovima kena päeva." Jaansoo sõnul meeldib see inimestele rohkem kui "möh" või üldse saamata jääv tagasiside.
    "Särav naeratus ja "tere" sisse tulles, "tore, et meid külastasite ja tulge meile jälle" ära minnes, see on meie teenindaja töö lahutamatu osa ja see jääb kliendile meelde. Eestis on see erakordne, eestlane ei ole ju oma loomult hea teenindaja. Pigem ta põrnitseks klienti altkulmu," räägib Jaansoo.
    Jaansoo sõnul ei piisa sellest, kui öelda töötajale üks kord, et nii peab tegema. "Ma räägin seda iga päev, siis on sellest kasu," räägib Jaansoo.
    OÜ Inscape Koolitus konsultandi Maris Söödi sõnul on teenindaja staatus ja ootused temale viimastel aastatel tublisti teisenenud. Rohkem kui kunagi enne oodatakse teenindajalt, lisaks oma valdkonna, toote või teenuse tundmisele, suutlikkust ära tunda ja arvestada kliendi emotsionaalseid vajadusi.
    "Võiks isegi öelda, et need vajadused, mille täitmine lähedaste ja sõprade ringis jääb vajaka, on kandunud paljuski üle teenindussfääris töötavatele inimestele - näiteks inimese soov saada lõpuni ära kuulatud ja mõistetud, olla hooliva ja tähelepaneliku kohtlemise objekt, tunda end turvaliselt ja kaitstuna ning julgeda näida abitu ja ebakompetentne," räägib Inscape Koolituse konsultant Maris Sööt.
    "Rohkem kui kunagi varem on vaja tulla toime kliendi eripalgeliste emotsionaalsete reageeringutega, mis eeldab kohati lausa psühholoog olemist," räägib Sööt. Näiteks võib klient oma praegustest majandusraskustest tulenevate pingete väljaelamisel kasutada teenindajat piksevardana või oodata temalt alateadlikult teatud otsuste ärategemist, vastutuse jagamist, mitu sammu ette nägemist jne.
    Söödi sõnul on praegusel ajal teenindajale väljakutseks ka pideva baasärevusega hakkama saamine. "Valitseb tunne, et hingatakse kuklasse, järjekord tööletahtjaid on ukse taga ja niipea, kui töötajaga rahul ei olda, seesama uks sulgub, aga juba inimese selja taga. Sellises püsivas ärevusseisundis on väga raske endast parimat anda," räägib Sööt.
    Lisaks tuleb hakkama saada teravast konkurentsist ja ellujäämisvõitlusest tuleneva järjest suureneva klientide nõudlikkusega ja võib-olla isegi kohatise teadliku manipuleerimisega - kliendil on lihtne ähvardada, et läheb konkurendi juurde, kui tema tingimustega ei arvestata.
    Teenindajal aga ei pruugi Söödi sõnul sellises olukorras otsuse tegemiseks volitusi olla.
    Pole võimalik olla efektiivne, empaatiline ja suhtlusaltis, kui endas on ebakindlus ja ärevus ning valdavad pigem negatiivsed tunded - hirm tuleviku pärast ja infopuudus.
    Tööandja võiks seetõttu ootused klienditeenindaja suhtes selgelt välja öelda, anda rohkem tagasisidet kui tavaolukorras, võimalusel küsida ja võtta arvesse ka töötaja arvamust.
    Teenindaja oskus emotsioone mõista ja nendega toime tulla määrab ära teenindamise õnnestumise või ebaõnnestumise, ütleb TÜ majandusteaduskonna doktorant Elina Tolmats.
    Oskus selgitada välja, millised emotsioonid klienti valdavad, annab eelise olukorra kontrolli all hoidmiseks. "Kui klient ei ole rahul, väljendab ta seda negatiivsete emotsioonide tulvaga. Samas teenindajal tuleb mõista, et kliendi pahameel on harva seotud teenindaja isiksusega, kliendipoolne negatiivsus on suunatud kas teenindusettevõttele, teenindaja rollile või tingitud mõnest muust tegurist, nagu näiteks pahandused kodus või tööl," räägib Tolmats.
    Teenindamine ei ole pelgalt seotud vaid teenindaja ja kliendi suhtega. Teenindamisse on hõivatud kolm poolt: klient, teenindaja ja teenindusettevõte.
    Kui keskenduda sellele, mis rolli emotsioonid teenindamisel mängivad, siis teenindusettevõtte kultuur oma normide kaudu ja ka keskkond määrab ära, kuidas tullakse toime negatiivsete emotsioonidega.
    Näiteks võib ettevõttekultuurist tulenevaks normiks olla, et probleemsete klientidega tegelemisel on teenindajal õigus võtta tõrjuv hoiak ja vabaneda kliendist nii kiiresti kui võimalik. Samas võib probleemne klient olla teenindajale väljakutse ja võimalus selgitada välja teenindamise ebakõlad.
    Keskkond võib samuti nii takistada kui ka soodustada teenindamisel emotsioonidega toime tulekut. Ettevõte võiks Tolmatsi sõnul muretseda selle eest, et teenindajal oleks nn emotsioonide tsoonid (teenindustsoonist eraldatud ruum), kus ta saab ennast lõdvaks või pea norgu lasta.
    Kui emotsioonide tsoon puudub, võetakse teenindajalt ära võimalus oma rollist korraks välja astuda ning ta võib seetõttu hakata oma emotsioonidega tegelema teenindamisprotsessi käigus, mis omakorda võib kahjustada teenindamisettevõtte kehtestatud põhimõtteid ja väärtusi.
    Lisaks kultuurinormidele ja keskkonnale edendavad Tolmaki sõnul olulist rolli teenindamisel ka kollektiiv ja juhtimine.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.