Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hinnasula koolitusturul
Personali Arenduskeskuse kaubamärgi all koolitusi korraldav OÜ Personal Partner reklaamib koolitusportaalis tark.ee klienditeenindajatele, müügimeeskonnale ja juhile suunatud koolitusi tavahinnast peaaegu poole odavamalt.
OÜ Personal Partner juhataja Giro Povilaitis ütleb, et soodustusi tehakse praegu viimase hetke pakkumiste näol, juhul kui on näha, et grupp ei täitu, aga varasemast rohkem on ka muid soodsaid pakkumisi. "Eks täna on kõigil raske, sellest tuleb aru saada, proovime klientidele vastu tulla, et säilitada koolitaja-koolitatava suhet," räägib ta.
Soodushinnale reageeritakse Povilaitise sõnul reeglina kohe pärast selle väljakuulutamist.
"Samas väga suurt kursustel osalejate arvu kasvu tänu soodsamale hinnale välja tuua ei saa - tänu sooduspakkumisele on koolitustele jõudnute osakaal erinevatel kursustel 10-50 protsendi ulatuses," lisab Povilaitis.
Suuremat mõju avaldab soodushind seadusteemalistele koolituste puhul, nagu näiteks uus töölepinguseadus või maksumuudatused. Vähem jõuab osalejaid tänu soodushinnale psühholoogiakoolitustele, räägib ta.
Sooduskoolitustel osaleb Povilaitise sõnul nii firmasid kui ka eraisikuid. Vaadates tulevikku, leiab ta, et palju enam hindu alla lasta ei saa. "Omahind on käes, mõned pakutavad koolitused võivad olla ka juba alla omahinna. Rohkem hinda langetada pole võimalik, siis jääksime juba kahjumisse."
EM Majandusarvestuse OÜ juhataja Toomas Schipai ütleb sooduspakkumiste kohta, et need on väljas olnud alles kolm-neli päeva. Mõned koolituste soodsama hinna vastu huvi tundnud inimeste kõned on ka juba olnud.
Schipai sõnul teevad firmad praegu mitmesuguseid sooduspakkumisi, enamasti küll mitte raamatupidamisalaseid nagu EM Majandusarvestus.
"Pigem on see meil mõeldud selleks, et konkurentide hulgast silma paista, mitte et me loodaks massiliselt osalejaid leida," räägib Schipai.
"Täituvus on praegu nõrgem kui eelmisel aastal, grupid on väiksemad. Samas on aasta algus alati vaikne aeg, raamatupidajad tegelevad aruannetega, neil pole aega koolitustel käia. Eks aprillis-mais näeb," leiab Schipai.
Koolituste pakkumise mõttekusse alla omahinna Schipai ei usu. "Peab olema valmis tegema väiksemaid rühmi või otsima muid tegevusvaldkondi, kuni koolituseelarved taas suurenevad," leiab Schipai.
Piret Korol, ASi Ergo Kindlustus personalijuht, ütleb, et kuna suurematel ettevõtetel on olemas pikad koolitusplaanid ning kindlad koostööpartnerid, siis turule soodushinnaga jõudvaid koolitusi nad enamasti ei vali.
"Usun, et väiksemad ettevõtted loevad praegusel ajal üsna hoolsalt raha, nii et koolitusi pole sageli võimalik tellida. Kaldun arvama, et soodsama koolitusega saab peibutada peamiselt avalikku sektorit, kus koolitusplaanid ei pruugi pikalt ja rangelt paigas olla. Samuti on sihtrühmaks eraisikud, kes soovivad ennast ümber profileerida või täiendada," räägib Korol.
"Ka meid (Ergo Kindlustus - toim) sooduspakkumised ei puuduta. Meie koolitusplaan on pikalt paigas ning meil on kindlad koostööpartnerid. Tellime või finantseerime avalikke koolitusi minimaalselt. Ainult juhul, kui kursus on tööks tõesti vajalik - seotud näiteks õigusalaste või seadusandluslike uute aspektidega. Aga ka siis valime sisu ja esineja, mitte hinna järgi," räägib Korol.
Kui enne võeti Ergo Kindlustuses avalikul koolitusel osalemist motivatsioonipaketi osana, siis nüüd enam mitte, räägib Korol. Nii saadetakse avalikule koolitusele tavaliselt vaid üks osaline, kes hiljem ülejäänud meeskonnale info edasi annab.
"Aga vaadates ringi, tundub, et koolitushinnad on eelmise aasta algusega võrreldes, kui langus algas, langenud umbes 5-10 protsenti. Ka meie peame hinnaläbirääkimisi oma koostööpartneritega, aga täpsematest numbritest ei tahaks rääkida," ütleb Korol.