Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kvaliteedita firma hääbub
Minu isiklik kogemus Kvaliteediühinguga sai alguse juba aastaid tagasi, töötades TNT Eesti operatsioonide juhina. Praegusel ajal rakendan oma teadmisi ja oskusi Eesti Posti protsesside arendusjuhi ametis. Kvaliteediühingu liikmeks astusime 2008. aasta sügisel, kuna ettevõtte strateegiliste plaanide prioriteetide hulka kuulub juhtimissüsteemi pidev arendamine.
Plaanide tegemisel on mõistlik vaadata, milliseid valikuid on enne teinud valdkonna parimad. Toote või teenuse kvaliteetsus on tänapäeva konkurentsitingimustes muutunud nii-öelda hügieenifaktoriks ehk ilma kvaliteedita on ettevõte määratud hääbuma varem või hiljem. Juhtimiskvaliteet on teooria sellest, kuidas juhitakse püsivalt kvaliteetset tulemust andvaid ettevõtteid. Arusaadavalt kaasneb teooria praktikasse rakendamisega plahvatuslik informatsioonivoog, mis talletub konkreetse ettevõtte unikaalse kogemusena.
Minu arusaamas ongi Kvaliteediühingu missioon selle kogemuse jagamine oma liikmete vahel eesmärgiga tekitada sünergiat kõigi liikmete ühishuvides. Loomulikult ei ole tegemist kinnise klubiga, vaid vastupidi, kõigile avatud liikumisega. Juba aastaid korraldatakse kvaliteediteemalisi konverentse, seminare ja töötubasid eesmärgiga kasvatada juhtimiskvaliteedi teadlikkust Eesti ettevõtjate seas.
Eesti Posti jaoks sain Kvaliteediühingu vahendusel olulised kontaktid Elionis ja Eesti Energias, mille tulemusena saadud info abil oleme rakendamas uuenduslikku protsesside modelleerimise tarkvara.
Ajakohaseid ja kiireid muudatusi võimaldavad protsessikirjeldused on võti kliendile pakutavate teenuste konkurentsivõime säilitamisel ja kasvatamisel. Samuti on selged protsessikirjeldused tingimuseks ISO9001 vastavuse sertifitseerimisel, mille poole me teel oleme.
Kvaliteediühing ühendab endas ettevõtteid ja ärksaid inimesi nende sees, kes on pühendunud oma äritegevuse igakülgsele parendamisele eesmärgiga kasvatada oma klientide rahulolu ja tagada seeläbi ettevõttele jätkusuutlikkus.