Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saksamaal vallandas riigi abiprogramm autoostu buumi

    Riikliku tugimeetme sisu on maksta sakslastele peale, et nad oma vana auto uue vastu välja vahetaks. Kokku eraldas Saksamaa valitsus selleks majanduse ergutamise kavas 1,5 miljardit eurot, mis teeb 2500 eurot iga ostja kohta ja võimaldab osta kuni 600 000 sõidukit. Vana auto peab olema vähemalt üheksa aastat vana.
    Meede on osutunud arvatust populaarsemaks ning lõppeval nädalal otsustas Saksamaa valitsus seda pikendada.
    Veebruaris, mil USA kolm suurimat autotootjat teatas müügi vähenemisest 50% võrra, kasvas uute autode müük Saksamaal 21% ning võib märtsis veelgi suurem olla. Jaanuarist, mil toetust maksma hakati, on sakslased ostnud juba üle 350 000 uue auto.
    Riigi toetusega uue auto ostnud sakslaste eelistuseks on väiksemad ja ökonoomsemad sõidukid. Üks suuremaid võitjaid riigi programmist on Euroopa suurim autotootja Volkswagen. VW tütarfirma Škoda müüs veebruaris 74% rohkem autosid kui aasta tagasi ning VW ise kasvatas müüki 23%. Kannatavad aga suurte ja kallite autode tootjad. BMW, Porsche ja Mercedese müük kukkus veebruaris 25-30%, kirjutas Rootsi majandusleht Dagens Industri.
    Kogu toetus ei lähe aga Saksa autotootjate toetuseks - Saksa tootjate turuosa on hoopis vähenenud, kuna sakslased on eelistanud väiksemaid välismaiseid mudeleid. Näiteks kasvas veebruaris aastatagusega võrreldes 229% Korea Hyundai autode müük, 215% Jaapani Suzukide ja 164% Vene Ladade müük.
    Sõiduautode buumi vaatavad kadedalt pealt veoautode tootjad, kes samuti riiklikest toetustest ära ei ütleks. Veokite müük kahanes Saksamaal veebruaris 30%. Toetust nõuavad juba ka Saksa jalgratturid.
    Saksa Daimleri juht Dieter Zetsche hoiatas, et kui toetus lõpeb, kukub Saksamaa autoturg uuesti kokku.
    Saksamaa eeskuju on järginud ka teised Euroopa riikide valitsused. Itaalia valitsus annab neile, kes oma vana auto uue vastu välja vahetavad, 1500 eurot toetust ning kaks korda nii palju, kui uus auto on hübriidmootoriga. Prantsusmaa pakub toetust 1000 eurot ja ka Suurbritannia kaalub selletaolise meetme käikulaskmist.
    Samas hoiatavad kriitikud, et riiklikud tugimeetmed ei aita kuidagi lahendada Euroopa autotööstuse peamist probleemi - ületootmist ning suurendavad vaid riigi võlga.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.