Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vägikaikavedu klannide vahel
Sadade auhindade ja nelja Oscariga pärjatud vanameister Clint Eastwood on saanud valmis järjekordse filmiga. Sedapuhku looga kibestumusest, eelarvamusest, sõjakogemustest, rassidevahelisest vaenust ja gängide arveteklaarimisest. Treiler tõotab pea sama huvitavat vaatamist kui korüfee rohkete auhindadega pärjatud "Miljoni dollari tüdruk".
"Gran Torino" räägib loo pensionieas automehaanikust Walt Kowalskist, keda kehastab filmi lavastaja ja helilooja Clint Eastwood. Vanamees Walt sisustab pärast naise surma päevi kodu kallal kõpitsemise ja õlle nautimisega. Paraja annuse jäärapäisuse, kõrgi uhkuse ja usaldamatuse tõttu on aja jooksul võõrandunud Waltist kõik tema sõbrad.
Ta ei otsi seltsi ega halastust. Ka oma laste palvest kolida hubasest majast vanadekodusse päevi veetma, keeldub ta kategooriliselt. Ta on kibestunud Korea sõja veteranina, kelle relv on igaks elujuhtumiks alati puhastatud, laetud ja laskevalmis.
Ähvardusvahendina tuleb tal viimast ka kasutada. Seda siis, kui tema naabrusesse elama asunud aasialastest noored ja ülbed immigrandid sunnivad tema noort poissi Thaod varastama tema kõige kallimat, 1972. aasta kroonijuveeli - heas korras Ford Gran Torinot.
Sellest juhtumist kasvab välja aga midagi suuremat kui lihtsalt tüli naabrite vahel. Thao hakkab töötama Walti heaks. Viimane asub noormeest aga gängi eest kaitsma, muutudes sel viisil ise sihtmärgiks.
Ekraaniikoon jääb intervjuudes oma uuest filmist rääkides üpris tagasihoidlikuks. Küsimusele, kuidas ta aktsepteeris filmile tehtud kriitikat, mis muide on olnud päris positiivne, sõnas ta, et ei aktsepteeri elus midagi. "Ma olen alati hämmingus selle üle, miks keegi läheb või ei lähe mõnd filmi vaatama. Iga filmi teed ikka lootuses, et keegi tahab seda näha. Ent iial ei või ju teada. Kui see film välja tuli, siis sai ta positiivset kriitikat, ent see ei ole ju alati põhiline," rõhutas vanameister. Peamine on Eastwoodi meelest ikkagi publiku tagasiside.