Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Juhtivate päevalehtede reklaamikäive kukkus 42%

06. aprill 2009, 10:23

Viie juhtiva lehe reklaamikäive vähenes
tänavu kolme kuuga mullusega võrreldes 42 protsenti ehk 45 miljoni krooni
võrra.

Kolme kuuga moodustas viie suurima ajalehe reklaamikäive kokku 61,4 mln kr. Lehtede kaupa oli kolme kuu reklaamikäive järgmine: Postimehel 22,4 mln kr (võrreldes mullusega -31%), Eesti Päevalehel 10,3 mln kr (-37%), Õhtulehel 9,7 mln kr (-36%), Äripäeval 9,7 mln kr (-59%) ja Eesti Ekspressil 9,3 mln kr (-51%).

Ajalehtede reklaamimaht kukkus kolme kuuga 41 protsenti ehk 1382 lehekülje võrra. Maht langes oluliselt kõigis viies lehes: Õhtulehes ja Postimehes 34%, Eesti Päevalehes 36%, Eesti Ekspressis 45% ja Äripäevas 58%.

Ajalehtede liidu juhi Toomas Leito sõnul on kriis tõeliselt sügav. "Loogiliselt peaks reklaamiturul põhi käes olema, kuid kindel ei saa olla, kuigi ei kujuta hästi ette, kuhu veel langeda võib," ütles ta.

Märtsis kukkus viie juhtiva lehe reklaamikäive 47%, sealhulgas alanes veebireklaami käive kuu ajaga üheksa protsenti. "Raske oli uskuda, et pärast superkehvi jaanuari ja veebruarit on märts ajalehtede reklaamiturul veelgi viletsam," ütles Leito. "Käive langes mahust rohkem seetõttu, et allahindlused olid märtsis suuremad. Netireklaami väiksem langus ei suutnud seda vahet kompenseerida," märkis ta.

Leito ütlusel pole veebireklaam suutnud praeguses tõsises majanduskriisis oma positsioone hoida ja sööstis samuti langusesse. "See on osaliselt hajutanud müüti, et veebikeskkonnas saab reklaamikäive ainult tõusta. Tegelikkuses langeb see samamoodi, kuid ainult aeglasemalt," kinnitas ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. April 2009, 11:01
Otsi:

Ava täpsem otsing