Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliendid on kokkuhoidlikumad, nõudes suuri soodustusi
"Inimesed on muutunud hinna suhtes teadlikumaks ja soodustusi küsitakse rohkem," räägib Boulevard55 juht Marko Lõhmus.
Firmaürituste korraldamise teenushinnad kujunevad läbirääkimiste käigus.
"Hinna läbiräägitavus ei tähenda aga seda, et üritusi oleks võimalik poolmuidu saada. Kui klient teatud teenuse eest maksta ei jõua, soovitame talle odavaid alternatiive. Reegel on, et mille eest makstakse, seda ka saadakse," räägib Lõhmus.
Ta sõnab, et jääb mulje, et paljud ettevõtted on praegu ootel. Oodatakse esimese kvartali, aga ka kogu esimese poolaasta majandustulemusi, mille põhjal otsustada, kas firmaüritusi korraldada või mitte.
"Sellele aastale on iseloomulik, et palju pakkumisi on veel lahtised ning ürituse toimumine selgub üsna viimasel hetkel. Kõige vähem on tunda firmapidude ärajäämisi rahvusvaheliste korporatsioonide seas, üritusi korraldab jätkuvalt ka IT-sektor. Enim jätavad üritusi ära tarbimisest sõltuvad sektorid nagu kinnisvara ja kaubandus," räägib Lõhmus.
ASi Rimi Eesti Food personalijuhi Õrne Lainde sõnul on teenuspakkujad varasemaga võrreldes küll hinnapaindlikumad, kuid majandussituatsiooni arvestades võiksid nad seda olla veelgi rohkem.
Kuna Rimi Eesti Foodis tegeletakse juba jõulupeo ettevalmistustega, ütleb Lainde, et arenguruumi hinnaturul on veel palju. "Klient peaks saama veelgi rohkem hinda määrata, win-win-situatsioonini jõudmiseks läheb veel aega," räägib Laiden.
Ka kallite üritusturundusteenuste tellimise ajad on möödas, kokkuhoidu võimaldavaks trendiks kalli täispakettlahenduse tellimise asemel on osta ainult vajalik idee. Kui ürituse teostamiseks on olemas tehniline ressurss, ei ole organisatsioonil vaja muud, kui kulutada loovale tööle ja kontaktidele.
Eestis on juba turul ka ettevõtteid, kes pakuvad vaid ideekeskseid teenuseid, nii näiteks pakub Broadline tugiteenuste juhtimise teenust, mille peamine eesmärk on aidata klientidel kallima hinnatasemega täisteenuse asemel sisse osta vaid konkreetse projekti tehniliste lahenduste kompetentsi. Seda nii konsultatsioonina kui ka selle efektiivse teostuse juhtimisena.