Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lehtede reklaamikäive kukkus 40 protsenti
Kolme kuuga oli viie suurima ajalehe reklaamikäive kokku 61,4 miljonit krooni. Ajalehtede reklaamimaht kahanes kolme kuuga 41 protsenti ehk 1382 lehekülje võrra.
Ajalehtede liidu juhi Toomas Leito sõnul on kriis tõeliselt sügav. "Loogiliselt peaks reklaamiturul põhi käes olema, kuid kindel ei saa olla, kuigi ei kujuta hästi ette, kuhu veel langeda võib," ütles ta.
Märtsis kukkus viie juhtiva lehe reklaamikäive 47%, sealhulgas kahanes veebireklaami käive kuu ajaga 9%. "Raske oli uskuda, et pärast superkehvi jaanuari ja veebruari on märts ajalehtede reklaamiturul veelgi viletsam," ütles Leito.
Leito ütlusel pole veebireklaam suutnud praeguses tõsises majanduskriisis oma positsioone hoida ja sööstis samuti langusesse. "See on osaliselt hajutanud müüti, et veebikeskkonnas saab reklaamikäive ainult kasvada. Tegelikkuses langeb see samamoodi, kuid ainult aeglasemalt," kinnitas ta.
Autor: ÄP