Rahanappusel eelista proffidele omi töötajaid

Urve Vilk 07. aprill 2009, 07:38

Kui rahalisi vahendeid napib, tasub
firmaürituse korraldamisse kaasata inimesi ettevõtte seest - töötajad saavad
hakkama nii dekoratsioonide valmistamise, muusika esitamise, toidu valmistamise
kui ka õhtu juhtimisega, kirjutas Äripäeva tänane lisa Firmapidu.

Sven Sommer, ASi ABB kommunikatsioonispetsialist, ütleb, et alustuseks tasuks läbi mõelda, kas ja milliseid üritusi üldse vajatakse. Enamasti jäävad sõelale kliendilähenemisega üritused ning pikkade traditsioonidega üritused, millest paljud on suunatud oma töötajatele ja mille emotsionaalne väärtus on mõnikord suurem, kui seda on võimalik rahas mõõta.

Muidu varju jäävad töötajad saavad võimaluse särada
"Nii ürituse ettevalmistamise kui ka elluviimise faasis tasuks leida võimalikult palju ressursse maja seest. Lisaks kulude kokkuhoiule annab see sageli ka motiveeriva efekti inimestele, kes igapäevatöös välja ei paista, nüüd aga saavad selleks võimaluse," räägib Sommer.

Sommeri sõnul on teenuse tellimise asemele võimalik ise korraldada nii toitlustus kui ka heli ja dekoratsioonid, omast majast on võimalik leida nii õhtujuht kui ka esinejad.

ABB on iseorganiseeritud ettevõtmiste näitena korraldanud tehase laienduse puhul ürituse, mille ettevalmistustest tehti ise umbes pool. "Nii on võimalik kokku hoida veerand kuni pool eelarvest," räägib Sommer.

Toimumispaigana kasutati tehaseruume, ruumide eraldamiseks sobisid kasutamata laoriiulid, toodete näol olid omast käest võtta ka dekoratsioonid. "Pärast üritust kiideti, et nii vahvat üritust pole ammu olnud, mis oli veidi üllatuslik, aga samas motiveeriv hinnang," räägib Sommer.

Sommer soovitab ürituse planeerimisel läbi vaadata kõikide töötajate hobid, sest inimeste huvialasid on võimalik edukalt ürituse organiseerimisel ära kasutada.

Raskemaid isekorraldatavaid valdkondi on toitlustamine. "See on üks komplitseeritumaid kuluartikleid, aga siingi võib fantaasiat kasutada. Suvel on see lihtsam, toitlustuse võib siduda näiteks mõne võistlusega, või siis osta hulgilaost pooltoodangut ja leida ettevõttest mõni grillimeister," soovitab Sommer. Teiseks komistuskiviks võib osutuda esinejate leidmine, kui on vähe esinejahingega töötajaid, teab Sommer.

Sisseostetavate teenuste hinnad kukkunud
Sisseostetavate teenuste puhul soovitab Sommer küsida mitme firma pakkumisi, sest hinnad võivad olla kohati päris soodsad. "Ja kindlasti julgustan kõiki üritusi rohkem ise korraldama. Ürituste sisseostmine heal ajal läks ikka lausa üle mõistuse suureks," leiab Sommer.

Ka ASi ISS Eesti personalijuht Helo Tamme ütleb, et üks võimalus ürituste korraldamise puhul raha säästa on mitte kasutada üritusturundusfirmade abi, vaid korraldada üritus ise. "Meie organisatsioonis töötab Eestis ligi 1800 inimest, kellest 150 on administratiivtöötajad. Näiteks eelmine jõulupidu administratiivtöötajatele oli meil korraldatud koos infopäevaga ning selle organiseeris meie turundusosakond. Päeva esimesel poolel võeti aasta kokku ning sellele järgnes meelelahutuslik osa," räägib Tamme.

Väikese kokkuhoiu annab Tamme sõnul ka osalustasu määramine. "Näiteks suvepäevadel, mis on ainult fun-üritus, ja kus võisid osaleda ka töötajate pered, oli meil kehtestatud osalustasu, tõsi küll, see oli minimaalne, pigem sümboolne," meenutab Tamme. "Üks kokkuhoiuvõimalus on muidugi ka üritus üldse ära jätta, aga seda me ei tahaks," ütleb ta.

ASi Prisma Peremarket personalijuht Reet Ratas soovitab säästa suvepäevade asukoha ja kestuse pealt. Tema sõnul ei ole hea peo kohustuslikuks osaks ka pikk ühine bussireis, suvepäevad võivad toimuda ka töökohale lähemates paikades.

Esineja tellimise asemel pane oma töötajad laulma
"Juhul kui eelarvet napib, soovitan maksimaalselt ära kasutada aktiivseid töötajaid, kes on nõus tegema suvepäevade meelelahutuslikku osa. Näiteks üritusi korraldavast ettevõttest tellimise asemel on võimalik panna aktiivsetest töötajatest kokku meeskond, kes väljasõitu juhiks ja organiseeriks," räägib Ratas. Ka soovitab ta professionaalsete muusikute tellimise asemel panna kokku muusikaline kollektiiv oma töötajatest.

"Suvepäevade eesmärk on meeskonda ühendada ja kindlasti ei tasuks neid kergekäeliselt ära jätta, pigem panna pea tööle ja leida lahendusi, kuidas ise ja oma jõududega hakkama saada," soovitab Ratas.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    07. April 2009, 08:39
    Otsi:

    Ava täpsem otsing