Turismipakette vahendab Eestis 200 firmat

07. aprill 2009, 15:37

Eestis vahendab turismipakette ligi 200
väiksemat firmat. Kui alustajail on kliendid varasemast olemas, elavad nad ära,
kommenteeris TEZ Tour Eesti kommertsjuht Lea Kroonmann uue reisibüroo teket.

Tore, et inimesed ei jäänud käed rüpes istuma, märkis ta majanduskriisist tingitud Panda Traveli nimelise väikevahendaja loomise kohta. "Neil on ses suhtes lihtsam, et püsikulusid ei ole, saavad teha kõike põlve peal. Nad peaks end muidugi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis arvele võtma ja deposiidi ära maksma," rääkis ta.

Kroonmann ütles, et turismiäris pole käibe kasvu praegu näha ja konkurents on tugev, seega on uutel turule tulijatel keeruline. "Suuremat summat pakettide vahendamisega ei teeni, aga kui kliendibaas on olemas, elavad nad ära," sõnas ta samas.

Kroonmanni sõnul on ka TEZ Touril hulgaliselt väikevahendajatest koostööpartnereid. Kogu Eesti peale vahendab reisi- ja puhkusepakette ligikaudu 200 väiksemat firmat.

Kui reisikorraldajate tagatisrahad sõltuvad eelneva kvartali käibest ja jäävad enamasti kahe miljoni krooni kanti, siis paketivahendajate deposiidid on tunduvalt väiksemad, nii 100 000 krooni, lisas Kroonmann.

Estraveli juht Anne Samlik kommenteeris, et inimeste algatusvõime ja soov ettevõtjaks hakata on tervitatav, kuid päris uuel tulijal on turismisektoris raske.

"Kindlasti on tervitatav inimeste algatusvõime ja motivatsioon ettevõtjaks hakata. Küll aga tundub, et päris uuel tulijal võib väga raske olla. Reisibüroo edukas tegevus nõuab suuri investeeringuid infotehnoloogiasse ja turundustegevusse. Lisaks on hetkel konkurents karm - kõik annavad maksimumi," selgitas ta.

"Raske on ka vanadel tuntud tegijatel ja pelgalt oma isikliku kliendibaasiga edukat äri üles ei ehita," lisas Samlik.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
07. April 2009, 17:43
Otsi:

Ava täpsem otsing