Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Lämmastikuga täidetud autorehvid kuluvad vähem

09. aprill 2009, 09:40

Raskel ajal tuleb olla nupukas ja leida
uusi võimalusi kokkuhoiuks. Üks variant on pikendada autorehvide eluiga, täites
neid tavalise õhu asemel lämmastikuga.

Õhu põhikomponentideks on hapnik (21%) ja lämmastik (78%). Õhuga täidetud autorehvides langeb külmade ilmade saabudes rõhk märkimisväärselt ning need näivad pooltühjad. Suvel on vastupidine mure - palava ilmaga punduvad õhku täis rehvid suure rõhu tõttu.

Rehvidele on ideaalne 95%-line lämmastikusisaldus, kuna lämmastik lekib vastupidiselt õhule aeglasemalt ja seetõttu püsib õige rõhk rehvides kauem. Pealegi pole lämmastikuga täidetud rehvid nii ilmastikutundlikud kui suruõhusüsteemist õhuga täidetud rehvid, sest balloonis olev gaas on puhas ja kuiv.

Liiga madala või kõrge rehvirõhu tõttu muutub teekattega haakumise pind väiksemaks, auto hakkab rohkem rappuma ja muutub halvemini juhitavaks. Rehvitemperatuur tõuseb ning rehvid kuluvad rohkem. Uuringute põhjal võib lämmastikuga täidetud rehvide eluiga pikeneda kuni neljandiku võrra. Lisaks sellele on väiksem liiklusõnnetusse sattumise risk.

Õige rõhk tähendab väiksemat kütusekulu. Normist kolmandiku võrra väiksem rõhk sõiduki rehvides põhjustab 5 protsenti suurema kütusekulu.

Lämmastikuga täidetakse lennukite rehve, Tallinna trollide rehvides kasutatakse lämmastikku, autosportlased eelistavad samuti lämmastikku. Oluline kasutegur tuleb ilmsiks lämmastiku kasutamisel kaugsõidu veoautode rehvides.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. April 2009, 09:40
Otsi:

Ava täpsem otsing