Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Puusepp: Kaubamaja ei nurise müügitulemuse üle
Puusepa kinnitusel pole esimese kvartali müügitulemused sugugi halvad. "Nendes oludes, mis praegu on, oleme tulemustega rahul," lausus Puusepp. "Müük tuli suuresti mulluselt laienemiselt." Tema sõnul on Tallinna Kaubamaja ka sellel aastal avanud kaks Selverit Eestis ja ühe Lätis.
"Loomulikult oleksime veel õnnelikumad, kui müügikäive oleks suurenenud ka olemasolevatel pindadel. Paraku on seda praegu naiivne loota. Kogu majandus, sealhulgas ka kaupmehed ja üldse kõik inimesed on saanud tagasilöögi osaliseks."
Puusepa sõnul on praegu selline aeg, kus kaupmeestel tuleb vastu pidada ja tulevikuks vundamenti laduda. "Üks vundamendi ladumise viis on arenemine ja laienemine," ütles Puusepp. "Samuti kulude ülevaatamine ja efektiivsuse tõstmine."
LHV ootas Tallinna kaubamajalt 6,6 protsendi suurust kasvu, ütles LHV Balti analüüsiosakonna juhataja Erki Kert, tuli aga 3,7%.
"Oodatust mõnevõrra väiksema käibe peamiseks põhjuseks olid väiksemad müüginumbrid kaubamajade segmendis, kus langus eelmise aastaga võrreldes oli suurem, kui ootasime," kommenteeris Kert. "Samuti prognoosisime veidi paremat tulemust jalatsite segmendile. Supermarketite osa vastas see-eest täpselt LHV ootustele ning üllatusi ei pakkunud," lisas ta.
Samuti juhtis Kert tähelepanu asjaolule, et käibe kasvu taga on oluliselt suurenenud müügipind ning kingapoe keti lisandumine. "Tähtsaima näitajana võib välja tuua nii Selverite kui ka kaubamajade müügiefektiivsuse näitajate olulise languse, mis tähendab tugevat survet marginaalidele ja kasumile," lisas Kert.