Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Maailma reklaamikulutused kukuvad 7 protsenti

14. aprill 2009, 13:23

Langus ülemaailmsel reklaamiturul saab
tänavu olema oodatust palju suurem, teatas juhtiv meediaplaneeringu firma, kes
avaldas täna reklaamituru kõige süngemad prognoosid, mida iial
nähtud.

Ülemaailmsed reklaamikulutused, mida ilmestab majandususalduse baromeeter, kukub sel aastal 6,9 protsenti 453 miljardi dollarini (5363,5 miljardi kroonini), kui eelmisel aastal oli üheprotsendine kasv, prognoosib meediaplaneeringu firma Publicis´ üksus ZenithOptimedia, mis on maailma neljas reklaamikontsern.

Prognoosid ületavad konkurentide läinud kuul avaldatud numbreid, kirjutab Financial Times. Group M, mille omanik on maailma suurim turunduskommunikatsiooni kontsern WPP, ootab tänavu 4,4protsendilist langust ja Carat, mille omanik on Euroopa juhtiv meediafirma, ootab 5,8protsendilist langust.

Kõige süngem väljavaade on ajalehtedel. Kulutused ajalehtedele on plaanitud 12 protsenti väiksemad. Raadio ja ajakirjad maadlevad samuti kahenumbrilise kukkumisega.

Ootused televisiooni reklaamikulutuste tulemustele on suhteliselt head. Kulutused peaksid vähenema 5,5 protsenti, mis on tänu tohutult kukkunud hindadele, „müüjate“ lähedusele meediumiga ja tänu tõsiasjale, et tarbijad vaatavad rohkem televiisorit, kui käivad väljas.

Vastupidiselt eeltoodule, internetireklaami turuosa jätkab kasvamist, saavutades plaanitud 12,1protsendise üldkulutamise.

Detsembris ootas agentuur Zenith reklaamikulutuste langust 0,2 protsenti. Pärast seda on majanduskriis laienenud arenevatele turgudele, ütles agentuuri kirjastuse juht Jonathan Barnard.
„Paljud turud, kellelt ootasime vähemalt tagasihoidlikku kasvu sel aastal, on selgelt minemas oluliselt alla,“ ütles ta Financial Timesile.

Barnard ütles, et viimased läbivaatused näitavad, et „reaalsus tapab“ reklaamijatel. Hiina ja India näitavad, et nad jätkavad „oluliste lubaduste“ täitmist, lisas ta. Kuid Kesk- ja Ida-Euroopa, kus oodati 1,5protsendist reklaamikulutuste kasvu sel aastal, langeb hoopis 13,9 protsenti. Ungari, Türgi, Ukraina ja Venemaa turud näitavad kõik suurt langust, ütles Barnard.

Ladina-Ameerika, mis prognooside järgi peaks 2 protsenti kukkuma, on kõige paindlikum piirkond maailmas, koos Brasiilia turuga, kus tõus on 7 protsenti, kui valuuta mõju välja arvata. Enim arenenud riikide seas kannatab Põhja-Ameerika turg kõige rohkem, 8,3 protsenti. Lääne-Euroopas, kus kogulangus on 6,7 protsenti, saavad Suurbritannia ja Hispaania nägema kõige suuremat langust, teatas Zenith.

Bernard ootab maailma reklaamituru taastumist ja tagasihoidlikku tõusu 2010. aastal kõige enam just Põhja-Ameerikas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. April 2009, 14:03
Otsi:

Ava täpsem otsing