Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki rahavint kogub tuure?

    Samamoodi võiks ju positiivse poole pealt vägagi ilusa efekti kasumireale anda võrreldava kvartaliga tublisti langenud Tallinki põhilised kulutootjad - kütuse hinnad ja intressimäärad. Tallinki bilansis laiutab endiselt väga suur võlakoorem, mis enamuses on seotud ujuvate intressimääradega. Kuigi viimaste fikseerimisaeg määrab tekkinud intressikulu täpse suuruse (esimeses kvartalis oli see 273 miljonit krooni), siis võib eeldada, et eelmise aasta talvekuudega võrreldes märgatavalt langenud intressimäärad hakkavad tasapisi ka Tallinki kasumirida toetama.
    Kui aluseks võtta enimkasutatavate Euriboride viimase aasta liikumised, siis robustse arvutusena lõikaks madalamad intressimäärad isegi Tallinki kasvanud laenukoormuse juures kolme kuu kuludelt umbes poolsada miljonit krooni maha.
    Antud numbril oleks Tallinki ajalooliselt halvimale kvartalile üsna korralik efekt. Kui siia juurde panna ka eelmise aasta teise kvartaliga võrreldes veidi üle kahe korra kukkunud keskmine masuudi hind (mis minu arvutuste järgi võiks teise kvartali kulusid kahandada isegi pea 200 miljonit krooni) ja veomahtude kasvu viidatav kerge käibe kosumine, siis peaks muude kulude samaks jäädes Tallink üle mitme aasta taas ka talvekuudel kasumi koju tooma.
    Nii mustvalge asi siiski pole, sest Tallinki juhtkond on üldjuhul kiitust vääriva riskimaandamise tõttu täna vaadates teinud halbu otsuseid.
    Nimelt on mullu kesksuveni üles liikunud kütuse hindade mõjul masuudi hind selleks aastaks osaliselt ette kokku lepitud, mis nüüdseks kiirelt langenud kütuse hindade taustal tähendab Tallinkile ebameeldivaid kadusid.
    Umbes sama jutt käib ka intresside kohta. Mõlemate riske on kogumahust maandatud siiski vaid umbes neljandiku ulatuses.
    Lisaks on võrreldes aastataguse ajaga suure tõenäosusega kõrgemad ka muud sisseostetud kaupade ja teenuste kulud ning tarbimise vähenemine võib halba mõju avaldada ka Tallinki laevadel ja maismaal asuvate poodide ja restoranide müügile.
    Kuna Tallinki aruannetest detailset infot derivatiivide ja intresside kohta ei leia ning ka ettevõtte finantsdirektor mu ehk veidi hiljaks jäänud täpsustavatele küsimustele vastamiseks aega ei saanud, jääbki üle teha vaid umbkaudseid arvutusi, mis kulude koha pealt annavad meeldivaid signaale.
    Ilma riskide maandamise kuludeta võiks Tallink ehk käesoleva majandusaasta nõrgimaks kvartaliks keerata hoopis esimese, mitte teise nagu ajalooliselt olnud.
    Kaugemale tulevikku vaadates näivad asjalood juba kaunimad - ees ootab Tallinki suvine rahateenimisaeg, mil ka langenud kütuse hind ja intressimäärad peaks kasumireale juba täismõju avaldama. Ka Tallinki tohutud investeeringud jäävad selja taha, mistõttu praegune vägagi suur võimendus peaks hakkama tasapisi taanduma. Samuti võiks loota, et Tallinki juhtkond otsustab ka praeguste madalate kütuse hindade keskkonnas mõne lepingu sõlmida, mis uue tõusu ajal kulusid kokku aitaks hoida.
    Lisaks räägib Tallinki kasuks ka pidev turuosa kasv. Seda kõike arvestades võib uskuda, et Tallinki kasumimarginaalid keeravad juba lähikvartalite jooksul otsa taas üles ja hakkavad investoritele ilusaid rahavooge tootma.
    Kui aga täna avaldatavad tulemused pakuvadki finantskulude suurenemise või ka restoranide ja poodide tõttu halva üllatuse, siis ehk tekitab see niigi madalale tambitud aktsia jaoks veelgi parema ostukoha?
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.