Kruuda ja Piilmanni piduriteta lennuk tegi avarii

20. aprill 2009, 13:21

Ärimees Oliver Kruudale ja suurtööstur
Priit Piilmannile kuuluv äritšarterreise korraldav, maksuvõlas Aviese
reisilennuk põrutas Pärnu lennuväljal piduririkke tõttu rajalt välja. Äripäevale
väideti, et õnnetusse sattunud lennuk startis, kuigi piloot teadis, et lennukil
on piduritega probleeme.

Äripäeva käsutuses on Tallinna Lennujaama lennuohutuse juhi Hannus Vardi kiri ja fotod - tehtud vahetult pärast õnnetust -, kus ta räägib Pärnu lennuväljal juhtunud lennuavariist.

"Eile (11. märtsil - toim) kaldus Aviesi BN-2 (kaheksakohaline Britten-Norman Islander - toim) tehnilistel põhjustel (pidurite rike), Pärnus keerates ruleerimisteelt perroonile haljasalale ja vigastas telikut, sõites üle saha tekitatud külmunud rohukamarast," kirjutab Vard.

Õnnetuse päeval Kihnu-Pärnu lennuliinil lennanud piloot Tiit Soorm startis kinnitamata andmetel teadlikult rikkis piduritega.

"Kinnitamata kõlakate järgi oli sellel lennukil pidurite probleem juba varem. Kuid operaator (AS Avies - toim) ei võtnud midagi ette. Tol päeval olevat Kihnus probleem süvenenud ja piloot otsustas tühja lennukiga Pärnu lennata. Iseenesest oli see vale otsus. Minuni jõudnud info põhjal teadsid piloodid probleemi ja lendasid "ettevaatlikult". Kuid Soorm olevat liiga julgeks läinud," kirjeldab Äripäeva nõustanud allikas.

Lennuameti lennutegevuse osakonna juhataja Jaanus Ojamets ütleb Äripäevale, et "lennuettevõtjat, kes lubab lendama õhusõiduki, mille käitamine on keelatud tehnilise rikke tõttu, võib Lennuamet karistada rahatrahviga (lennundusseadus)".

"Õhusõiduki käitamisnõuete rikkumise eest, kui sellega on põhjustatud oht inimese elule, tervisele, varale või keskkonnale, võib kohus karistada süüdlast vangistusega (karistusseadus § 425). Samuti võib kohus kuriteo eest mõista lennuettevõtja sundlõpetamisele (karistusseadus § 46)," selgitab Ojamets.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi peaspetsialist Jens Haug soovitab õnnetuse kohta küsimused talle meilitsi saata, kuid lisab, et ei vasta neile "kindlasti mitte täna".

"Mul ei ole selleks aega," lisab Haug kuivalt.

Priit Piilmann väidab aga, et kuuleb lennuõnnetusest Äripäevalt. "Mina ei tea sellest midagi. Eks ma nüüd jõudumööda uurin, aga ega ma Avieses igapäevaselt aktiivselt ei tegutse," nendib Piilmann.

Lennufirma Avies asutati 1991. aastal. Avies oli esimene Eesti eralennufirma, mis pakkus nn taksolende ja äritšartereid. Priit Piilmannist, Oliver Kruudast ja Kruuda õemehest Allan Sollist said Aviese omanikud mullu sügisel.

Kruuda andis jaanuari lõpus Eesti Ekspressile mõista, et ehkki äriregistri andmetel soetas ta lennufirmas osaluse mõned kuud tagasi, pole tal selle vastu tegelikult huvi.

"See on teiste meeste äri. Eelmisel aastal, kui ajad olid veel ilusad, sai küll plaane peetud. Kuid tänases majandussituatsioonis mina selle asjaga kaasa ei lähe," märkis ta ja lisas, et peab eelkõige hoolt kandma oma toiduaine- ja meediatööstuste eest. Tänaseks on teatavasti Kruuda meediatööstus hingusele läinud.

Tänase seisuga on Aviesel ligi kahe miljoni kroonine maksuvõlg, mis on tervikuna ajatatud.




Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. April 2009, 10:58
Otsi:

Ava täpsem otsing