Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kruuda ja Piilmanni lennuk pani kraavi
Äripäeva käsutuses on vahetult pärast õnnetust tehtud fotod ja Tallinna lennujaama lennuohutuse juhi Hannus Vardi kiri, kus ta räägib Pärnus kaheksakohalise Britten-Norman Islanderiga juhtunud lennuavariist.
"Eile kaldus Aviesi BN-2 tehnilistel põhjustel (pidurite rike) Pärnus keerates ruleerimisteelt perroonile haljasalale ja vigastas telikut, sõites üle saha tekitatud külmunud rohukamarast," kirjutas Vard 11. märtsil toimunud õnnetuse kohta päev hiljem.
Õnnetuse päeval Kihnu-Pärnu liinil lennanud piloot Tiit Soorm võis startida teadlikult rikkis piduritega. "Kinnitamata kõlakate järgi oli sellel lennukil pidurite probleem juba varem. Kuid operaator ei võtnud midagi ette. Tol päeval olevat Kihnus probleem süvenenud ja piloot otsustas tühja lennukiga Pärnu lennata. Iseenesest oli see vale otsus. Minuni jõudnud info põhjal teadsid piloodid probleemi ja lendasid ettevaatlikult," kirjeldas Äripäeva nõustanud allikas.
Lennuameti lennutegevuse osakonna juhataja Jaanus Ojamets ütles, et "lennuettevõtjat, kes lubab lendama õhusõiduki, mille käitamine on keelatud tehnilise rikke tõttu, võib lennuamet karistada rahatrahviga".
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi peaspetsialist Jens Haug soovis küsimusi õnnetuse kohta saada meilitsi, kuid lisas, et ei jõua neile ajapuudusel enne lehe trükkiminekut vastata.
Aviesi üks osanikest Priit Piilmann väitis eile, et kuuleb lennuõnnetusest Äripäevalt. "Mina ei tea sellest midagi. Eks ma nüüd jõudumööda uurin, aga ega ma Avieses igapäevaselt aktiivselt ei tegutse," nentis ta.