Tartu-Stockholmi lennugraafik tekitab ettevõtjates nurinat

Väinu Rozental 21. aprill 2009, 00:00

Estonian Airi eile Tartus võimalikele huvilistele tutvustatud graafiku järgi lendaks lennuk edasi-tagasi teisipäeva, neljapäeva ja pühapäeva keskpäeval. Mitmed arutelul osalenud ettevõtjad leidsid, et see pole sobiv ärikliendile, kes tahab Stockholmi jõuda hommikuks ja õhtul tagasi lennata.

Samuti avaldati soovi lennata ka esmaspäeval ja reedel. Tartu ülikoolide esindajad olid neljapäevase ja pühapäevase lennuga päri, sest akadeemiline maailm peamiselt just neil nädalapäevadel lendabki.

"Me peame kuidagi alustama ja esimeses faasis ei saa me rohkemate lendudega arvestada," ütles ASi Estonian Air kommertsala asepresidendi kt Rauno Parras, lisades, et graafik võib muutuda.

Lennuaegade valikut põhjendas Parras ümberistumistega Stockholmis. "Oleme arvestanud sellega, et kliendil oleks võimalus vähemalt kolme tunni jooksul Stockholmis ümber istuda ja lennata 30-35 Euroopa linna edasi," selgitas ta.

Parrase sõnul valis Estonian Air Stockholmi sihtkohaks kolmel põhjusel. "Esiteks on Eesti ja Rootsi vahel piisavalt nõudlust lennuühenduse järele, teiseks pakub Stockholm väga häid edasilennuvõimalusi ja kolmandaks on meil sobiv lennukipark," loetles ta.

Tartu ja Stockholmi vahet hakkab lendama 33kohaline Saab 340. Parras ei osanud eile öelda, mis hinnaga nad lennupileteid pakkuma hakkavad.

Tartu Ülenurme lennujaamast on korra välismaiste regulaarlendudega juba katset tehtud. 1994. aastal avatud Tartu-Tampere liin katkes reisijate vähesuse tõttu juba pärast viiendat lendu.

Kolm aastat tagasi nimetas paljudes riikides koostööpartnereid omava ASi Regio juht Teet Jagomägi Tartu ühe suurema miinusena just lennuühenduste puudumist. "Mida suuremad otsusetegijad, seda vähem on neil aega. Ja sõita edasi-tagasi viis tundi kahetunnise koosoleku pärast on neil täiesti välistatud," viitas ta toona Tallinna lennuvälja kaugusele Tartust.

Septembri lõpuks peame olema valmis, et Ülenurme lennuväljalt saaks hakata regulaarlende tegema Stockholmi.

Uue liini lisandumine tähendab lisakulusid. Näiteks peame me septembris tööle võtma vähemalt neli inimest, kes hakkavad tagama reiside teenindamist.

Tulevikus võivad aga regulaarliinid hakata järk-järgult midagi ka sisse tooma, eriti, kui lisandub reise veelgi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing