Oleg Gross: oma töötaja varastab rohkem kui klient

21. aprill 2009, 18:10

Suure puudujäägi ei tekita poodides mitte
klientidest vargad, vaid ikka oma töötajad, on ASi OG Elektra nõukogu esimees
Oleg Gross veendunud.

„Klientide peale vargust ajada on kõige lihtsam,“ ütles Gross. „Ma arvan, et suuremad vargused on ikka tekitatud kaupluse töötajate poolt. Kusjuures tihtipeale vaid ühe-kahe ebaausa inimese poolt.“

Vastates Äripäeva tänasele päevaküsimusele, mis on suurim summa, mille oma töötajad on varastanud, ütles Gross, et eelmisel aastal avastasid nad kõige suurema puudujäägi – 360 000 krooni – ühes Tallinnas asuvas kaupluses. „Ma kaupluse nime ei hakka ütlema, kuid lisan, et nii suur puudujääk tekitati kaheksa kuu jooksul,“ lausus Gross.

Grossi tähelepanekute kohaselt on suured puudujäägid valdavalt suuremate linnade kauplustes, eriti Tallinnas ja mõnes kohas Ida-Virumaal. „Väikestes kohtades on tunduvalt ausamad töötajad,“ kinnitas Gross. „Maapiirkondade poodides suuri kuritarvitusi kohe kindlasti ei ole.“

Kuna poodides on kollektiivne vastutus, siis puudujäägi eest vastutab kogu kollektiiv. „Kollektiiv vastutab, aga puudujääki kinni ei maksa, see jääb firma kanda,“ rääkis Gross. Tema sõnul püüavad nad varguste tõkestamiseks tõhustada sisekontrolli, samuti on kasutusel turvakaamerad. „Kõige olulisem on, et kaupluses oleks distsipliin,“ rõhutas Gross. „Sest nagu distsipliini lõdvamaks lasta, tekib kohe kuritarvitajaid. Inimesel, kes on väga raskes majanduslikus seisus, võib tekkida mitte ainult kiusatus varastada, vaid ka lausa vajadus varastada.“

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. April 2009, 12:24
Otsi:

Ava täpsem otsing