Suletud Vesti Dnja jäi firmadele võlgu

21. aprill 2009, 06:48

Eilsest peatas ilmumise venekeelsetele
lugejatele keskerakondlikke vaateid vahendanud ajaleht Vesti Dnja, kuhu
ettevõtted olid tellinud suurte summade eest reklaame, mida pole aga lehes
olnud.

"Ostsime ajalehes pinda töökuulutuste avaldamiseks, see oli mõeldud kevad-suviseks perioodiks. Kuid vahepeal situatsioon muutus ning töötajaid jäi hoopis üle. Reklaamid kasutame ära järgmise aasta alguses," rääkis läinud aasta oktoobris ESS Grupi tegevjuht Tarmo Keskküla.

Mis saab lehe kinniminekul ettemakstud reklaamirahast? Farmaatsiatehase juhi Raivo Undi arvates on kurb, kui niisugused asjad juhtuvad, ning tehase juristil tuleb sihtasutusega ühendust võtta, siis saab asjas selguse.

Farmaatsiatehase juht: peatasime reklaamilepingu

Kas Jüri Vilmsi Sihtkapitali majanduslik seis on selline, et te ei saagi sealt raha tagasi? "Seal on partnereid rohkem, mitte ainult meie. Meie seisukoht on selline, et seoses Farmaatsiatehase nõukogu 2007. aasta detsembris tehtud otsusega oleme reklaamilepingu hetkel peatanud. Tahame lepinguga edasi minna, kui nad aga edasimineku alternatiive ei paku...," jättis Unt lause lõpetamata.

Nagu on öelnud Jüri Vilmsi Sihtkapitali endine juhatuse liige Tarmo Lausing, kasutati saadud raha ajalehe igapäevaste kulude katmiseks.

Vesti Dnja sulgemist põhjendas lehte väljaandva Jüri Vilmsi Sihtkapitali nõukogu liige Aadu Must majanduslike muredega. "Majanduslikud põhjused ja pärast intsidenti kapoga on toetused külmunud, need ei tohi laekuda. Mina loodan, et lehe väljaandmine on ajutiselt peatatud, aga jumal seda teab," rääkis ta.

Vesti Dnja kodulehel põhjendab sihtasutuse juhatuse liige Elmar Sepp, et peatamise otsus on tehtud soovist mitte suurendada sihtasutuse võlakoormust nii riigi kui ka töötajate ees.

Sepp lehe ilmumispausi kestust ei kommenteeri

"Juhatus ei usu meediareklaamituru kiiret kasvu ega ka majanduskriisi leevendumist Eesti Vabariigis. Soovime meie koostööpartneritelt ja kolleegidelt mõistmist ja leebet suhtumist meie otsusesse," seisis teates.

Sepp ei kommenteerinud, kui pikaks ajaks on lehe ilmumine peatatud. "Teate, teie inimesed käisid minu kodus ja pildistasid ilma luba küsimata. Enne, kui te pole vabandust palunud - see on elementaarne viisakus, nagu pakutakse bussis istet või süüakse noa ja kahvliga -, ei ole mul teiega millestki rääkida. Kõike head," lõpetas Tallinna volikogu majanduskomisjoni esimees ning mitme linnale kuuluvate äriühingu nõukogu liige Sepp kõne.

Kaitsepolitsei kahtlustab Seppa, et ta kihutas Tallinna abilinnapea Taavi Aasa nõunikku Ivo Parbust Jüri Vilmsi Sihtkapitali kasuks pistist võtma.

Jüri Vilmsi Sihtkapitali võlg maksuametile on koos intressidega kasvanud 2,8 miljoni kroonini.

Number
7400 eksemplari oli Vesti Dnja trükiarv tänavu märtsis ajalehtede liidu andmeil.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    22. April 2009, 17:20
    Otsi:

    Ava täpsem otsing