Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viinameistrid suutsid mullu kasuminumbreid kasvatada
Liviko grupi käive kasvas mullu kolmandiku võrra, sama palju kasvas ka omatoodangu eksport. Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi ütles, et Eesti emaettevõtte käive suurenes aastaga 10 protsenti, 1,36 miljardile kroonile.
Tähtsaima ekspordiartikli Vana Tallinna müük välisturgudel kasvas 13 protsenti. Viru Valge viina eksport suurenes 5 protsenti.
Liiwi Heliisi tegevdirektor Toomas Sumera ütles, et nende siseturu- ja ekspordinumbrid näitasid tõusu nii liitrites, kroonides kui ka protsentides. "Liiwi Heliisi käive kasvas eelmisel aastal 43 protsenti ja kange alkoholi turuosa tõusis 2007. aasta 4,5 protsendilt 11,4 protsendile," rääkis ta.
Liiwi Heliisi müügihitiks oli eelmisel aastal Stopka Vodka, selle kõrval eelistati Eestis veel Estonian Vodkat ning välisturgudel Private Labeli likööre.
Altia Eesti kasum oli eelmisel aastal 9,5 miljonit krooni, netokäibes oli aga 8protsendiline tagasiminek 200 miljonilt 184 miljonile kroonile.
"Olulist rolli mängis siin aktsiisitõus 2008. aasta alguses ja keskel, mille tõttu müüsime suure osa 2008. aasta müügist 2007. aasta lõpus - kaupmehed ostsid ette enne uue aktsiisi jõustumist," selgitas Altia Eesti tegevdirektor Ivar Aus.
Altia Eesti turuosa viinade kategoorias kasvas 14,9 protsendini ning Ausi sõnul on põhirõhk edaspidigi viinadel. Altia populaarseim toode on jätkuvalt Saaremaa Vodka. "Soome riikliku monopoli Alko ketis saavutas Saaremaa Vodka edetabelis 16. koha ja seda vaid ühe tootega ning esimesel müügiaastal," oli Aus uhke.
Viinatootjad tunnistasid, et eelmine aasta ei olnud aktsiisitõusu ja majanduslanguse tõttu just kerge, kuid siiski edukas.
Küsimusele, kas võib öelda, et Eesti viinal läheb vaatamata kõigele ikkagi hästi, vastas Sumera: "Jah, kui valmistamisel kasutada head teraviljapiiritust."