Aruniit: netipoest jääb kaup sageli saamata

22. aprill 2009, 08:15

Tarbijakaitseametist peagi lahkuv
peadirektor Helle Aruniit ütles rahvusringhäälingu "Terevisioonis", et
praegu on nii Eestis kui ka globaalselt suurim probleem internetikaubandus.

"Internetikaubandus on väga lihtne, kuid mõte on selles, et paljud tarbijad ei saa ostetud kaupa kätte. Eelmise aasta lõpus oli meil suur laine, kus suur hulk internetis töötavaid ettevõtteid kadus ära," rääkis ta ja selgitas, et ei soovita inimestel internetist ostmist lõpetada, vaid soovitab olla tähelepanelik.

Teine suur valdkond, millega tarbijakaitseamet peab tegelema, on arvutite ja mobiiltelefonide ostmisega seotud probleemid. "Siin hakkab küsimus juba tootjatest peale, kuna kvaliteet ei ole meile alati meelepärane. Siinkohal jätab mõnikord ka müüjate professionaalsus soovida," rääkis Aruniit.

Aruniit soovitab tarbijatel pretensioonide puhul esmalt pöörduda kaupluse poole, kust toode on ostetud. Kui seal jääb probleem lahenduseta, tuleks pöörduda tarbijakaitseameti poole. "Meie juures leiab lahenduse umbes 80% juhtumitest. On võimalus minna ka tarbijakaebuste komisjoni, kus leiavad paljud asjad lahenduse," lisas ta.

Kolmanda probleemina Eesti turul tõi Aruniit välja kaubandusliku loterii ehk tarbijamängud. Tema sõnul reguleerib neid hasartmänguseadus ja reklaamiseaduse järgi on hasartmängu reklaam keelatud. "Tootjad pole rahul, reklaamijad pole rahul, ka tarbijad pole rahul. Leiame, et kas pole pangug liiga range võrdusmärk tarbijamängu ja näiteks pokkeri vahele," rääkis Aruniit.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. April 2009, 10:03
Otsi:

Ava täpsem otsing