BÖRS: Microsoft teab, mida raskustes teha

24. aprill 2009, 20:27

Mis teeb ühest ettevõttest hea ettevõtte?
Miljon pisikest asja, aga suures osas (eriti kriitilistel perioodidel), ilmselt
paindlikkus.

Naljakuu algus kiskus tehnoloogiaettevõtetel suu naerule ning Inteli ja IBMi kevadekuulutajatena hõiskama, et ilmselt on kõige hullem nüüd möödas. Neile lisas omajagu tuld ühe innovaatilisema tehnoloogiaettevõttena tuntud Apple’i peadpööritav tulemus, mis analüütikud endiselt õhku ahmima pani.

Selle nädala lõpus tõmbas Microsoft turu eufooriat pisut tagasi arvamusega, et halvem on alles tulemas. “Usume, et paranemine tuleb pikk ja valulik,” sõnas finantsjuht Chris Liddell.

Pikk ja valulik paranemine paistab maailma suurim tarkvaratootja plaanidesse tõepoolest arvestanud olevat. Kainenema ajas kahtlemata ka tulemustes ilutsev 6protsendine käibelangus, esimene ettevõtte ajaloos. Ja 32protsendine kasumilangus... Muidugi ei ole põhjust ka liigselt iriseda, sest kasum on kasum ja teenida rasketes majandusoludes pea 3 miljardit dollarit, on siiski veel päris hiilgav tulemus.

Mida tahtsin tegelikult rõhutada, on Microsofti võime oma kulusid kärpida. Ja mitte lihtsalt siit-sealt pisut naksata, vaid kohe 700 miljoni võrra juuniks. Lisaks saadab ta aastaselt 1,5 miljardi dollari säästmiseks alatisele palgata puhkusele 5000 töötajat.

Investoritele see meeldib! Nagu sulavõi, utsitasid nad aktsia kohe tõusule. Ka analüütikud on sellist sammu imeks pannud. “Micosoft pole tegelikult kunagi pidanud näitama erilist kuludekontrolli, aga nüüd on väga hea näha, et rasketes oludes on ta selleks võimeline,” sõnas Pittsburgh Fort Pitt Capital analüütik Kimberly Caughey.

Samuti teab tarkvaragigandi juht Steve Ballmer, et oma valgest õunast konkurendiga rinda pista, on tarvis välja tulla uute lahendustega. Juba sügisel on oodata uut, Windows 7 operatsioonisüsteemi arvutitele, uut mõistust mobiiltelefonidele ja järgmisel aastal ka värsket MS Office’t.

Suure tõenäosusega on Microsoftil rohkem õnne pigem kulude kärpimise kui innovatsioonidega, vähemalt enne tarbimise paranemist, ning heaks eeskujuks on ta sellega tegelikult ju igale ettevõttele. Ka siin, meie kodumaal.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. April 2009, 20:27
Otsi:

Ava täpsem otsing