Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidiäri sai Moskvast kasvulootust

    Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov jäi Moskvas toimunud üritusega rahule. "Nagu Sillamäe sadama nõukogu esimees Tiit Vähi on juba öelnud, on Eesti ja Venemaa suhetes tunda kevade algust. Huvi meie sadama vastu oli tunduvalt suurem kui mullu. Läbirääkimisi ja kohtumisi oli rohkem," rääkis Birov.
    "Tundub, et valitsustevahelised suhted normaliseeruvad. Seda kinnitavad ka venelased, kes varem püüdsid vedada läbi oma sadamate, nüüd aga vaatavad, kust on odavam ja mõttekam," märkis ta.
    Birovi sõnul on Sillamäe Venemaa piirile kõige lähemal asuv sadam. "Me saame konkureerida isegi Ust-Luuga ja Peterburi sadamatega, kuid konkureerimise asemel peaksime tegema koostööd, nagu me autodega seda juba teeme. Ookeanilaevad toovad meile kuni 8000 sõiduautot, mille me fiiderlaevadega 500-800 kaupa Ust-Luugasse ja Peterburi saadame," selgitas ta.
    Vedude organiseerimise kõrval tundsid Sillamäe sadamasse oma terminalide ehituse vastu huvi ka mitmed suured Vene tööstusettevõtted.
    Ka Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann leidis, et TransRussia 2009 oli Eestile edukam kui eelmine mess. "Sel korral oli suhtumine Eesti ettevõtetesse tõepoolest parem. Aktiivselt külastati ka meie stendi, mitte nagu eelmisel korral, kui jalutati mööda," lisas ta.
    Simmermanni sõnul arutati erinevate kaupade transpordivõimalusi, jutt käis söest, naftasaadustest ja viljast. Simmermann tõi näiteks Rusagrotransi direktori, kellel on plaan müüa vilja Lõuna-Ameerikasse. Kui läbirääkimised õnnestuvad, hakkavad nad otsima kohta oma terminalile, vaadates teiste seas üle ka Tallinna sadama.
    "Tallinna Sadamal on suuri eeliseid, ta võib võtta vastu suuri laevu, mis Venemaale minna ei saa, ja meil on nüüdisaegne teraviljaterminal," lisas Simmermann.
    Tallinna Sadama esimehe Ain Kaljuranna sõnul oli huvi nende vastu märgatav. "Mess üldjuhul ei olegi koht, kust naastakse allakirjutatud lepingute või väga konkreetsete kokkulepetega, pigem on tegu ikkagi suhete ja kontaktide loomise ja säilitamisega," selgitas ta. "Nii ka seekord."
    TransRussia Läti delegatsiooni kuulusid Läti Raudtee, Riia, Ventspilsi ja Liepaja sadama ning suurte logistika- ja transpordifirmade juhid, kokku 26 ettevõttest.
    "Esimene, mis silma torkas - näituse avasid Venemaa transpordiminister Igor Levitin ja Läti transpordiminister," ütles Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov Samamoodi oli konverentsiga - esimesena esines Levitin ja pärast Läti transpordiminister Kaspars Gerhards. See räägib Birovi sõnul juba paljustki.
    Gerhardsi sõnul saab just transiidisektor selleks veduriks, mis Läti majanduse kriisist välja veab.
    Läti transpordiministeerium teatas, et Venemaa võib üle vaadata Läti juhtidelt nõutavad peamiste magistraalteede kasutamise maksud, mis kehtestati veebruaris. Seda lubas lätlastele Igor Levitin.
    Venemaa Raudtee president Vladimir Jakunin kinnitas, et Venemaa ja Vene investorid on huvitatud Läti sadamate teenustest, esmajärjekorras Riia sadamast.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.