Perens: kliendi kodu sundmüükide arv tõenäoliselt kasvab

29. aprill 2009, 14:17

Swedbank Eesti juhi Priit Perensi sõnul
läheb kliendi kodu sundmüüki harva ja ka ainult siis, kui inimene ise oma
probleemi lahendamise vastu huvi üles ei näita. Samas tõdes pangajuht, et
sundmüügi juhtumeid tõenäoliselt majandusolude halvenedes lisandub.

Aripaev.ee lugeja uuris pangajuhilt, kui paljudel juhtudel on Swedbank pidanud inimeselt tema eluaseme ära võtma, sest klient pole suutnud enam maksta ning lisatagatisi pole või ei ole neist abi.

"Seda, et kliendi kodu sundmüüki läheb, on ette tulnud harva. Reeglina on tegu selliste inimestega, kes ise oma probleemi lahendamise vastu huvi üles ei ole näidanud – näiteks on inimesi, kes ei vasta kõnedele, vahetavad oma telefoninumbri ega reageeri ka posti teel saadetud teadetele," vastas Perens. "On ette tulnud ka juhtumeid, kus inimene vahetab elukohta või lahkub Eestist sootuks ja ei tunne võetud kohustuse vastu enam huvi," lisas ta.

Perens märkis, et pank ei võta kellegi eluaset endale, vaid taotleb juhul, kui muud lahendust pole, täitemenetluse alustamist. "Sundmüügi juhtumeid tõenäoliselt majandusolude halvenedes lisandub. Pangana teeme omalt poolt kõik selleks, et koostöös kliendiga lahendus leida. Kõige targem on kohe, kui tekib risk, et laenu maksmisega võib tulla ette probleeme (alandatakse palka, inimene saab koondamisteate vms) pangaga ühendust võtta. Kogemus näitab, et mida varem potentsiaalse probleemiga tegelema hakatakse, seda tõenäolisemalt õnnestub ebameeldivaid lahendusi vältida," selgitas Perens.

Loe online-intervjuud SIIT!

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. April 2009, 14:22
Otsi:

Ava täpsem otsing