Riik piirab raudtee infrastruktuuri kasutustasude tõusu

30. aprill 2009, 11:33

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts allkirjastas uuendatud raudteeinfrastruktuuri kasutustasu arvestamise
metoodika, mille eesmärk on ära hoida jätkuv kasutustasude tõus kahaneval
transiiditurul.

Raudtee veomahtude peaaegu kahekordne vähenemine viimasel paaril aastal on omakorda kaasa toonud ligikaudu kahekordse kasutustasude kasvu ja on selge, et selline trend ei ole jätkusuutlik tegutsemiseks avatud kaubaturul konkurentsis meie naaberriikidega, teatas ministeerium.

"Kasutustasude muutmine on vajalik, et hoida meie transpordisektorit konkurentsivõimelisena," kinnitas Parts. Tema sõnul peab uus metoodika motiveerima ASi Eesti Raudtee tegutsema senisest kuluefektiivsemalt.

Uue metoodika põhimõtted lepiti transiidisektori osapoolte vahel kokku viimasel transiidikomisjoni nõupidamisel 3. märtsil ning metoodika jõustub juba uuest raudtee liiklusgraafiku perioodist maikuu viimasel pühapäeval.

Uue metoodikaga kehtestatakse kasutustasude ülem- ja alampiirid ning sisuliselt tähendab selline käsitlus esmakordselt reaalseid äririske ka Eesti Raudtee infrastruktuuri ettevõtjale AS EVR Infrale – juhul kui kaubaveod langevad Eesti Raudteele kuuluval raudteel alla teatud kriitilise taseme, peab EVR Infra rakendama kas erakorralisi kokkuhoiu meetmeid või küsima riigiabi.

Kaubaveo mahtude suurenemisel on infrastruktuuri ettevõtjal võimalus teenida rohkem, kui seni kehtinud metoodika seda võimaldas. Samuti on sisse viidud regulatsioon, millega saab vähendada infrastruktuuriettevõtja ärikasumit ja piirata majandamiskulude kasvu, mis siiani järgis automaatselt tarbijahinnaindeksi käitumisloogikat.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. April 2009, 11:33
Otsi:

Ava täpsem otsing