Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maksuametnik: parem vastake kirjadele
Sellise kirja saadab maksu- ja tolliamet välja siis, kui on tekkinud kahtlus maksude arvestamise õigsuses.
Kui maksu- ja tolliamet saadab ettevõttele kirja soovitusega maksudeklaratsioon üle vaadata, tähendab, et ettevõttel lasub valeandmete esitamise kahtlus. Peamiselt on see fiktiivsete arvete kasutamise ja ümbrikupalkade maksmise kahtlus. "Kui ettevõte deklaratsiooni ei paranda ega reageeri meie kirjale, hakkame me teda kontrollima. Meie jaoks tähendab see, et peame rohkem reaalseid kontrolle tegema. Planeerime aga oma ressursse ja seda, et me lihtsalt saatsime kirja ning unustasime, seda ei ole," ütles Jegorov.
Igal juhul on kirja saanud ettevõttel parem maksuametnikuga ühendust võtta, soovitas Jegorov. "Näiteks on mõned ettevõtted suutnud usutavalt põhjendada, miks neil nii madalad palgad on. Kui ettevõte meie kirjale ei reageeri, on see meie jaoks negatiivne signaal."
Esmaspäeval rääkis Jegorov ETVs, et kui varem vaatasid pärast maksuameti saadetud kirja maksudeklaratsioonid üle kuni pooled ettevõtted, siis sel aastal on seda teinud vaid 11% ümbrikupalga kahtlusega ettevõtetest.