Reede 20. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Välimeedia ettevõtted ootavad valimisseaduse muutmist

11. mai 2009, 10:01

Eesti Välimeediaettevõtete Liit
juhib tähelepanu sõnavabaduse ja ettevõtlusvabaduse põhjendamatule
piiramisele, kuni valimisseadus piirab valimisreklaami avaldamist välimeedia
ettevõtete vahendusel.

2005. aastal muutis Riigikogu valimisseadusi ja kehtestas poliitilise välireklaami keelu. “Eesti Välimeediaettevõtete Liit ei tea, miks see seadus endiselt kehtib, kuigi nii õiguskantsler kui ka Riigikogu ise on leidnud, et selline keeld on vastuolus põhiseadusega. Liidu eesmärgiks on juhtida avalikkuse tähelepanu sellele teemale,” teatas täna liitu esindav vandeadvokaat Kaido Uduste.

Muuhulgas seab keeld erinevad meediakanalid ebavõrdsesse olukorda, moonutades sellega vaba turgu. Välimeediale on selliselt kehtestatud põhjendamatud piirangud võrreldes teiste meediakanalitega. “Demokraatlikus riigis on kõik isikud seaduse ees võrdsed ja kõiki tuleb kohelda võrdselt. Seetõttu nõuab Eesti Välimeediaettevõtete Liit valimisseaduste muutmist ja poliitilise välireklaamikeelu tühistamist,” sõnas Uduste.

Seaduse muutmise vajalikkusele on tähelepanu juhtinud ka õiguskantslerid: Allar Jõks 2005. aastal ja Indrek Teder 2008. aastal. Juba 2005. aasta sügisel, kõigest mõni kuu pärast poliitilise välireklaami keelu kehtestamist, saatis toonane õiguskantsler Allar Jõks Riigikogule ettekande, milles märkis, et poliitilise välireklaami keelustamine aktiivse valimisagitatsiooni ajal ei ole põhiseadusega kooskõlas. Samale seisukohale on asunud ka praegune õiguskantsler Indrek Teder. Nii eelmise kui praeguse Riigikogu koosseisu ajal on poliitikud väljendanud küll soovi valimisseadusi muuta, kuid kõik sellised katsed on seni luhtunud.

TNS Emori andmtel ulatus välimeediaturu maht 2007. aastal 123 miljoni ja 2008. aastal 137,8 miljoni kroonini. Tänaseks on teada 1. kvartali andmed, mis näitavad 23%list kahanemist: turu maht oli seega 20,3 miljonit krooni möödunud aasta 26,3 miljoni krooni asemel.

Uduste märkis, et välimeediaturust vähem kahanes ainult internet, kus müük langes 11%. Kõik teised meediad kahanesid rohkem, meediaturu üldine kahanemisnumber oli 34%.

Eesti Välimeediaettevõtete Liitu kuuluvad kõik Eestis tegutsevad välimeediaettevõtted: JCDecaux, Clear Channel, Prisma Meedia, Sildreklaam, Megameedia ja Sprais.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. May 2009, 18:07
Otsi:

Ava täpsem otsing