Ajujahi noorte ettevõtluskonkursi võitis uuendusliku kalakasvatuse süsteemi äriidee

13. mai 2009, 20:57

Eile õhtul valis þürii noorte
ettevõtluskonkursi Ajujaht 2009 võitjaks GrowFish meeskonna, mis esitas
konkursile uuendusliku kalakasvatussüsteemi loomise äriidee.

Konkursi ühe miljoni kroonine auhinnafond jagati kaheksa lõppfinaali jõudnud äriidee ja eriauhindade saajate vahel.

Ajujahi esikoha võitja GrowFish sai þürii hääletuse tulemusena 235 000 krooni auhinnaraha. Ajujahi võitja plaanib toota kalakasvanduste jaoks juhtmevaba elektroonilist süsteemi, mis võimaldab mugavamalt korraldada ja jälgida kalakasvatusega seotud toiminguid.

Teise koha ja 175 000kroonise auhinnaraha võitjaks sai meeskond ReUse Republic, mis esitas konkursile disainirõivaste tootmise ja turustamise idee suurte rõivatootjate kanga- või tootejääkidest ja praaktoodetest.

Kolmanda koha ja 110 000kroonise auhinnaraha võitjaks valiti meeskond Optimistid, kelle äriideeks on käsitsi toota puitkaatreid, mis on oma tehnilistelt omadustelt võrreldavad võidusõidukaatritega. Lisaks jagati auhinnaraha ka teiste lõppfinaali pääsenud ideede vahel ning anti üle viis eriauhinda.

Ajujahi projektijuhi Kadri Ugandi sõnul oli väga positiivne see, et finalistid arvestasid þürii kommentaariga ning seda oli näha ka väga hästi ettevalmistatud esitlustest. „Selgelt on näha, et selle aasta Ajujahi tulemusena sünnib kaheksast lõppvooru jõudnud finalistist ka kaheksa reaalset ettevõtet,“ ütles Kadri Ugand.

Suurtoetaja SEB äriarenduse divisjoni direktor Mart Maasik usub, et Ajujahi konkurss on oma elujõudu tõestanud ning hea platvorm nutikate äriideede realiseerimiseks on loodud. „Kuigi kõik sel aastal finaali jõudnud finalistid olid tugevad, eristus konkursi võitja teistest eelkõige oma võime poolest minna rahvusvaheliseks,“ märgib Maasik.

Þüriiliikme Webmedia juhatuse esimehe Taavi Kotka sõnul võiks rohkem inimesi ära kasutada sügisel taas käivituva Ajujahi konkursi võimalusi. „Üks motivaator on rahaline tugi, kuid veelgi olulisem on see, et Ajujahi konkursil osalemine annab äriideede autoritele võimaluse ennast potentsiaalsetele investorile nähtavaks teha,“ ütles Kotka.

Eelmise aasta septembris käivitunud konkursile laekus 259 ideed tarkvaraarenduse, internetiteenuste, disaini, keskkonna ja energia, mobiilitehnoloogia, hariduse ja meelelahutuse valdkondadest. Detsembris valis þürii välja 25 meeskonda, kes alates aasta algusest on saanud mitmeid koolitusi oma äriplaanide arendamiseks, vajalike investeeringute kaasamiseks ning ideede ellu rakendamiseks. Pärast koolituste läbimist esitasid meeskonnad þüriile hindamiseks äriplaanid, mille seast valiti välja kaheksa parimat. 12. mail toimunud Ajujahi auhinnagalal valis þürii välja lõplikud võitjad.

Ajujahi ettevõtluskonkurssi viiakse läbi EASi teadlikkuse programmi raames, mida kaasrahastab Euroopa Sotsiaalfond. Ühe miljoni krooni suuruse auhinnafondi panid välja SEB, Ülemiste City, Elion, EMT, MicroLink, Eesti Arengufond, Tehnopol, Delfi, Kalev Chocolate Factory, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn, Skype, KSA Silmakeskus ja Tervise Paradiis.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. May 2009, 20:57
Otsi:

Ava täpsem otsing