Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Amserv Auto keeldus liisingu-Lexuse tagasiostust

14. mai 2009, 12:03

Ettevõtja Veiko-Peeter Kargule kolme aasta
eest rohkem kui miljonikroonise Lexuse müünud Amserv Auto keeldus
liisinguperioodi lõppemisel sõidukit tagasi ostmast. Üheks põhjenduseks toodi,
et laoplats on pilgeni sõidukeid täis.

Liisinguauto tagasiostukohustus on sätestatud panga ja automüüja vahelises lepingus. Äripäev on varem kirjutanud, kuidas majanduse jahenemisest tellimusi kaotanud firmad tahtsid osa liisingulepinguid enne tähtaega lõpetada, kuid automüüjad soostusid tagasi võtma vaid neid sõidukeid, mille liisinguperiood oli lõppenud.

"Kuna meie perre sündis kolmas laps ja meie praegune auto ei vastanud enam meie vajadustele, otsustasin, et ei pikenda enam autoliisingut. Pangast öeldi, et pean auto üks kuu enne liisingutähtaja lõppemist Amservile ette näitama ja kõrvaldama autol nende leitud puudused. Kuu aega tagasi läksin kohale, palusin infoneiul mind suunata õige inimese juurde ja näitasin auto ette. Sain pakkumise puuduste kõrvaldamiseks umbes 20 tuhande peale. Lasin need tööd ära teha ja jäin liisingu lõppu ootama. Eile (8. mail – toim) lähen siis kohale, annan võtmed ja dokumendid üle. Ja mulle öeldakse, et nad ei võta autot, kuna olen lepingut rikkunud ega ole autot näitamas käinud. Ma olevat näidanud valele inimesele... Ja ei võtnudki tagasi. See olgu õpetuseks kõigile, kuidas käitub Amserv Auto," selgitas Kargu LHV foorumis.

K-Arvutisalongi üles töötanud ja maha müünud Kargu vahendas foorumis Amservi töötajatelt saadud tagasisidet: "Kui ma selgitasin olukorda, uuris ta asja 10-15 minutit ja teatas siis, et müügijuht ei luba autot tagasi võtta. Palusin, et ma saaksin müügijuhiga ise rääkida. Müügijuht tegeles ka asjaga mingi 20 minutit ja teatas siis, et Amserv taganeb ühepoolselt lepingust, kuna ma olen rikkunud lepingu tingimusi ja nemad midagi teha ei saa. Soovitati suhelda pangaga."

Swedbank oli liisinguandjana Amservi sammust väga üllatunud, lisas Kargu foorumis. Tema Lexus RX 350 jääkväärtus on 440 000 krooni. Liisinguleping on vormistatud investeerimisfirma Incomex Investi nimele.

Kargu ütles Äripäevale, et firmas oli äraütlemist põhjendatud muu seas ka sellega, et Amserv Lexuseid enam ei müü ja nende laoplats on pilgeni sõidukeid täis. Lisaks heideti ette lubatust suuremat läbisõitu, ehkki Kargu Lexus on varustatud spetsiaalse tarkvaraga, mis peaks kasutajat hooldusesse mineku vajadusest aegsasti teavitama. Paraku jätsid Amservi remondimehed vajalikud andmed arvutisse sisestamata ning seetõttu jäi ka auto kasutaja olulise signaalita.

Kargu täpsustas, et ehkki tema koerad olid sõiduki sisustust kribinud, lasi ta enne auto loodetavat üleandmist kõik korda teha ja Lexus näeb praegu välja nagu uus. Sõiduki ülesvuntsimisele kulus kokku 30 000 krooni. Kargu sõnas samas, et oli jõudnud enne pettumuse osaliseks saamist Amservilt võtta ka pakkumise järgmise auto liisimiseks. Väljavalitud sõiduk polnud küll päris uus, kuna uut mahtuniversaali neil polnud, tunnistas mees.

"Arveid nad oskavad küll esitada, aga info ühe laua tagant teise taha ei jõua. Kui korralises hoolduses käisin, öeldi, et pisut suurem läbisõit pole probleem," pahandas Kargu ja ütles, "ettevõte peab ikka väga hädas olema, et niimoodi kokkulepitust taganeb."

Amserv Auto ASi kliendisuhete juht Ene Pukk selgitas LHV foorumis, et tagasiostukohustus on sätestatud ostja ja panga vahelises liisinglepingus, kus auto vastutava kasutaja kohustuste hulka kuuluvad näiteks järgmised tegevused:

- auto korralised tehnohooldused peavad olema tehtud vastavalt tootja antud hooldusprogrammile;
- auto tagasimüümise soovist tuleb teatada üks kuu ette ning esitada auto müüjale tagasiostueelseks ülevaatuskontrolliks. Muul põhjusel auto ülevaatamiseks esitamine remonditöökojale (nt kindlustusjuhtumi korral) ei ole sellega võrdsustatud;
- auto peab olema tehniliselt korras ja heaperemehelikult hoitud.

Kui autoliisija neid tingimusi ei täitnud, lõpeb müüja tagasiostukohustus, lisas Pukk. "Antud juhul auto tagasiostu kohustus lõppes, kuna viimasest hooldusest on möödunud 1,5 aastat/30 000 kilomeetrit, Lexuse nõuetekohane hooldusvälp on 15 000 kilomeetrit või vähemalt üks kord aastas. Teemas märgitud auto ettenäitamine oli hõlmas ainult kindlustusfirmale remonditööde kalkulatsiooni koostamiseks vajalikke tegevusi kere- ja värvitööde osakonnas ning ei ole seotud auto tagasiostmiseks vajaliku hindamisega. Seoses müüja tagasiostukohustuse lõppemisega toimub edasine tegevus panga ja auto kasutaja vahelise kokkuleppe kohaselt," kommenteeris Pukk.

"Sõiduki soetamisel liisinguga sõlmitakse kolmepoolne leping müüja, rentniku ja liisingfirma vahel, mis sätestab sõiduki heaperemeheliku kasutamise liisinguperioodil ja muuhulgas kohustuse teostada sõidukile korralised hooldused," selgitas Pukk Äripäevale.

"Antud juhtumi puhul on tehtud ettepanek kolmepoolseks kohtumiseks rentniku, liisingfirma ja automüügifirma vahel. Kohtumise eesmärgiks on leida lahendus ja leppida kokku edasised tegevused," lisas Pukk.

"Amserv Autol ei meenu juhtumit, kus tagasiostuks oleks esitatud sõiduk, millel on korralised hooldused tegemata. Üldiselt on kliendid hoolduste ja sõiduki heaperemeheliku hoidmisega kohusetundlikud. Sellisel puhul vaidlusi ei esine," vastas Pukk Äripäeva küsimusele teiste juhtumite kohta, mil on keeldutud liisinguautode tagasivõtmisest.

"Küll aga näeme praeguses majanduskeskkonnas hooldustest loobumise ohtu, siinkohal kutsume sõidukite kasutajaid üles oma autode eest hoolitsema ja auto garantii- ning liisinglepingu tingimusi järgima, et ei tekiks hilisemaid vaidlusi," koputas Pukk liisinguautode kasutajate südamele.

Pikemalt loe homsest Äripäevast.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. May 2009, 22:13
Otsi:

Ava täpsem otsing