Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Wal-Mart käib mööda nööri
Wal-Marti kolme kuu puhaskasumiks kujunes 3,02 miljardit USA dollarit, käive kukkus aga tugevama USA dollari käes kannatanud rahvusvahelise müügi taustal alla ühe protsendi ehk 94,2 miljardi dollarini.
Suureneva töötuse ja kukkuva kinnisvaraturu tõttu muserdatud ostjate meelitamiseks alandas Wal-Mart oma USA kauplustes ka mitmete toodete hindu - nii tiriti alla purgisuppide ja kosmeetikatoodete hinnad.
"Inimesed ostavad seda, mida nad peavad ostma ja nad tahavad odavaid hindu," kommenteeris jaemüügi konsulteerimisele ja investeerimispangandusele spetsialiseerunud ettevõtte Davidowitz & Associates'i juht Howard Davidowitz.
"Nad laiendavad oma kliendibaasi, kuna elamisstandardid ei ole enam kunagi samad," viitas ta raskema majandusolukorra tõttu odavamaid hindu otsivatele tarbijatele.
Wal-Marti tüürihoidja Mike Duke avaldas eile aga lootust, et majanduse taastumisele järgneva uue tõusu ajal jätkavad ka juurde võidetud kliendid Wal-Marti kauplustes ostlemist.
Käimasolevaks kvartaliks prognoosib Wal-Mart aktsia kohta kasumiks 83 kuni 88 USA senti, analüütikud ootavad näitajaks aga 85 senti.
Just odavate hindade poolest tuntud Wal-Mart peaks keerulisemad ajad edukalt üle elama või neist isegi võitma, kuna hinnatundlikumad tarbija seavad sammud odavkettide poole ja milline bränd võiks uusi ostjaid rohkem meelitada kui Wal-Mart. Seda näitas ka esimene kvartal ning ettevõtte teise kvartali prognoos, mille ülemine ots jääb samuti mulluse kasumi juurde.
Madalamaks kulunud aktsia hind ja head kasumid tõstavad Wal-Marti investeerimisideena aina atraktiivsemaks, sest võib tõepoolest loota, et kriisiaeg toob jaeketile juurde kliente, kes ka parematel aegadel maailma suurimat jaeketti külastavad.