Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
H&M koorib hilbuturu koore
Rootsi päritolu maailma suuruselt kolmas rõivastele keskendunud jaekett Hennes & Mauritz teatas, et müügitulemused paranesid aprillis oodatust kiiremini.
Poodides, mis on olnud avatud vähemalt aasta, kerkis käive 8 protsenti, ületades sellega analüütikute ootused 7,5protsendilisele tõusule, ning kogukäive kasvas aastataguse ajaga võrreldes lausa 19 protsenti, mis samuti ületas analüütikute 17,5 protsendi ootust.
Tasub märkida, et tõus oli esimene alates eelmise aasta juulist.
Mis oli aprillikuise edu taga? Analüütikute arvates mängis olulist rolli aastatagusest märkimisväärselt parem ilm, mistõttu tarbijad kiiremini uusi kevadkollektsioone oma riidekappidesse õngitsema tulid. Ja kollektsiooni pärast oli mõtet poode külastada igal juhul, sest sel aastal andis garderoobile uut värvi Briti disainer Matthew Williamson.
Williamsoni loomingu vili jõudis aprillis küll vaid kahesajasse poodi, mis moodustab H&Mi müügivõrgustikust vaid üheksandiku, ning müüdi seal väga kiiresti läbi.
Eelmise nädala neljapäeval tulid uued kollektsioonid müügile veel 1600 poes, mis teeb Williamsonist esimese disaineri, kes H&Mis nii laia levi on saanud.
Ühtlasi tähendab see, et ka järgmistel kuudel poleks müügitulemuste pärast põhjust liigselt muretseda.
See on H&Mile andnud ilmselt ka täiendavat usku enda tugevusse ning oma klientide lojaalsusesse, sest poekett ei kavatsegi teate kohaselt loobuda oma plaanidest avada sel aastal kokku 225 uut poodi.
Evil Banki analüütik Anders Wiklund pidas H&Mi üheks võitjaks langevas majandusolustikus, sest tarbijate kasvav hinnatundlikkus sunnib neid aina enam just selle keti poodidesse sisse astuma.
H&M on suutnud teha ka disainerite valikul õigeid otsuseid, sest just moodsaid rõivaid odavalt pakkudes võib kergesti üle võtta ka kallimate kaupluste tavakliendid. Aina enam paistab, et langused töötavad mõne ettevõtte puhul ikka hoopis teistpidi.