Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tubakakaupmees: aktsiisitõusuga tuleb olla ettevaatlik

19. mai 2009, 17:01

Plaanitava aktsiisitõusuga tuleks olla
väga ettevaatlik, kuna möödunud aastal toimunud kaks aktsiisitõusu kasvatasid
plahvatuslikult salasigarettide turuosa, ütles British American Tobacco
Estonia juht Juhan Matt.

"On näha, et salaturu osakaal on kahe järjestikuse aktsiisitõusu tõttu tohutult kasvanud. Selle tulemusel kaotab riik maksudes, raha läheb kuritegevusele ja turul on illegaalsed sigaretid, mis ei vasta absoluutselt ELi tervisekaitse nõuetele," rääkis Matt.

"90 eurot alampiiriks – see on tõepoolest vastu võetud, kuid aktsiisi ei tohiks tõsta järsku. Koos aktsiisitõusuga tuleks tugevdada võitlust salasuitsu vastu. Piirikontroll on üks asi, aga tuleks lõhkuda ka salasuitsu müümise võrgustik," sõnas tubakafirma juht.

AS Tridens juht Herlend Lukksepp ütles Äripäevale: „Otsest aktsiisitõusu küll ei sooviks. Aitaks minimaalne aktsiisimäär, alla mille sigarette müüa ei saaks.“ See tähendab, et tuleks teatud summa lisaks maksta, kui fikseeritud aktsiisimäära ja jaehinnast arvestatav aktsiisimäära summa jääb kehtestatud minimaalsele maksule alla.

Selle tulemusel muutuksid kõige odavamad sigaretid pisut kallimaks ja riigile laekuks ka rohkem raha, lisas Lukksepp. 20 Euroopa riigis aktsiisi miinimummäär juba kehtib. „Surve salakaubandusele muidugi suureneb,“ märkis Tridensi juht. „Musta äri osa on praegu ikka kuskil veerandi kanti.“

Kõige enam kaotasid salasigarettide pealetungist tavalised toidupoed – võrreldes möödunud aasta märtsi müügitulemusega 31%. Aprillikuu kaubandusuuringut ja 2008. aasta salaturu uuringut pole veel avaldatud.

Miljonid sigaretid Märts 2008 Märts 2009 Müügimahu kaotus miljonites tükkides Legaalse turu vähenemine protsentides
Eesti 165,0 129,4 -35,7 22%
Tallinna piirkond 79,5 67,0 -12,5 16%
Tartu piirkond 36,0 28,0 -8,0 22%
Pärnu piirkond 26,1 20,4 -5,8 22%
Narva piirkond 23,4 14,0 -9,4 40%
Hüpermarketid >2501 m² 12,7 12,0 -0,7 6%
Supermarketid 401-2500 m² 44,7 34,5 -10,2 23%
Suurpoed 101-400 m² 31,5 25,9 -5,6 18%
Keskmised poed <100 m² 38,8 26,8 -12,0 31%
Esmatarbepoed 18,8 15,3 -3,4 18%
Bensiinijaamad 18,6 14,9 -3,7 20%
Allikas: Nielsen

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. May 2009, 17:51
Otsi:

Ava täpsem otsing