Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mida arvab Google teist?
Ettevõtted peavad hakkama saama murdosaga viimaste aastate turunduseelarvest. Selles olukorras tasub nii suurtel kui ka väikestel ettevõtetel pöörata pilk internetis leiduvatele võimalustele.
Lisaks reklaamile tasub kriitilise pilguga vaadata seda, kuidas kliendid teid üles leiavad. Taustainfo otsimise esimene kanal on internet ja juhul, kui inimesed ei tule konkreetset portaali või lehekülge vaatama, siis kasutavad nad veebis liikumisel otsingumootorite abi.
Eestikeelse elanikkonna vaieldamatud lemmikud on Google ja Neti.ee, kusjuures esimene kogub järjest enam populaarsust. Eesti venekeelse kasutajaskonna hulgas on populaarsemad otsingumootorid Yandex.ru ja Rambler.ru, samuti kasvab kiiresti Google'i turuosa. Tasub teha mõned otsingud oma ettevõtte kohta näiteks Google'is.
Esiteks kirjutage otsingusse oma ettevõtte nimi ja vaadake, mis tulemusteni jõuate. Mitmendal kohal on teie koduleht? Mida veel teie ettevõtte nimega seoses kirjutatakse ajalehtede veebiväljaannetes, foorumites, blogides? Otsingut tasub korrata oma tegevusvaldkonda puudutavate märksõnadega. Mis lingid otsingus esikohale tulevad?
Tasub kontrollida, kas infoportaalides teie kohta kuvatud info on täpne. Kas teie aadress ja kontaktandmed on õiged? Inimesed on internetis kärsitumad kui reaalses maailmas. Kui otsingumootorist leitud telefoninumber ei vasta, võidakse otsida teist teenusepakkujat.
Teiseks, mida inimesed teie teenusest arvavad? Inimestele meeldib jagada kogemusi ja eriti lugeda teiste kogemustest.
Bazaarvoice.com andmetel loeb kaks kolmandikku tarbijatest internetist teiste tarbijate kirjutatud hinnanguid, 92 protsenti tarbijatest peab neid hinnanguid kas kasulikuks või väga kasulikuks. Kui inimesed on kirjutanud teiega seoses negatiivsest kogemusest, siis tasub püüda neile vastata ja kliendi negatiivne kogemus positiivseks muuta.
Mitmed uuringud on näidanud, et ettevõtete soov ja julgus astuda sõltumatul pinnal dialoogi klientidega, et nende probleeme lahendada, tõstab oluliselt klientide lojaalsust ja rahulolu.
Tasub arvestada, et koduleht ei ole ka ainus allikas, kust inimesed teie kohta infot leiavad. Teie kui teenusepakkuja kohta käiv veebiruum tasub laiemalt ära kaardistada ja enda jaoks tööle panna. See on odavam ja võib väiksema turunduseelarve korral olla oluliselt efektiivsem kui väikesemahuline reklaamikampaania.