Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Sampo: peomeeleolus laenamised enam tagasi ei tule

21. mai 2009, 15:14

Ettevõtjad võivad tunda küll pahameelt
pankade karmistunud hoiaku suhtes, kuid sellesse peab suhtuma kui normaalsesse
pangandusse tagasijõudmisega, sõnas Sampo Panga ettevõtete panganduse direktor
Indrek Puskar.

"Üks on selge, ning mis pole uudis, et laenamise tingimused on märksa karmimad kui aasta-kaks-kolm tagasi," kommenteeris ta käiberaha nappuse käes vaevleva puidutööstuse ettevõtte OÜ TreTimber olukorda.

"Võib-olla tõesti see tekitab pahameelt, aga me peame ka aru saama, et kaks-kolm aastat tagasi oli natuke peo ja eufooria moodi olukord. Ja karta on, et natuke kergekäelisi laenamisi tulevikus enam ei tule," tõdes Puskar. Ta lisas, et pahameele asemel peaks sellesse suhtuma kui normaalsesse pangandusse tagasijõudmisega.

"Kindlasti on juhtumeid, kus pank on üleliia konservatiivne ja ei märka võib-olla mingit väga head pointi. Aga seda juhtub nii headel kui halbadel aegadel - ma ütleks, et pahameel pankade suhtes ei ole õigustatud," märkis ta.

Puskar nentis, et see pole esimene kord, kus ettevõtjad kurdavad läbi ajakirjanduse suhtlemist pankadega. "Isiklikult arvan, et palju parem on suhelda otse pangaga," sõnas ta. "Kui üks inimene ei aita, siis võib pöörduda mõne teise panga töötaja poole. Parema tulemuse saab alati siis, kui suhelda otse pangaga, mitte tõtata ajakirjandust appi paluma," lisas Puskar.

"Ühegi panga eesmärk pole ettevõtet pankrotti ajada, see pole lahendus. Sampo panga nimel võin küll öelda, et me otsime kõiki eelnevaid võimalusi leidmaks mingit kompromissi koos ettevõtjaga, et asja elus hoida. Kui me vähegi valguskiirt näeme, siis me huvi ei ole küll täitemenetluse ega pankrotimenetluse algatamine," rääkis ta.

Puskar sõnas, et headel aegadel, kui ettevõte teenib kasumi pole probleemi, kuid liiga palju on levinud mentaliteet, et halbadel aegadel on ainult pank see, kes aitab. "Aga tegelikult peab halbadel aegadel pank ennast painutama ja ka ettevõte ja omanik peavad suutma panustada. Kui see pool ära unustada, siis on raske kompromissi leida. Mõlemate poolte koostöös leiab olukord alati lahenduse," märkis ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. May 2009, 15:14
Otsi:

Ava täpsem otsing