Pühapäev 19. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kommentaar: blogid - mitte ainult veebipäevikud

24. mai 2009, 15:48

Algselt nimetati eesti keeles blogisid
veebipäevikuteks, kuid see pole juba ammu enam õige termin. Blogide
tärkamisajal, kui enamus blogijaid pajatasid kõigile, kes vähegi lugeda
viitsisid, oma elust ja mõtetest, oli täiesti põhjendatud nende nimetamine
päevikuteks.

Praeguseks on populaarsemad blogid pühendunud ühele või paarile kindlale teemale ega ole valdavalt seotud autori eraeluga (mõningase erandina Inno ja Irja päevik). Seega on need vähemal või suuremal määral müügikanalid. Tuntumad blogikategooriad lisaks isiklikele blogidele on korporatiiv-, poliitilised-, reisi-, moe-, haridus-, tehnoloogia- ja spordiblogid.

Blogide kasutamine suhtekorralduses on praeguseks küll uus, kuid väga kiiresti kasvav praktika, mis sai alguse umbes kolm-neli aastat tagasi. Põhjuseid on peamiselt kaks: blogisid loeb väga palju inimesi ning need inimesed usaldavad blogijaid.

Blogid kui imago muutjad

Üks oluline aspekt, miks igas suuruses korporatsioonid blogivad, on soov ennast klientidega võrdsustada. Näiteks Microsoftil on ca 78 000 töötajat, kellest üks osa peab pidevalt suhtlema klientidega. Aastakümnetega oli Microsofti imago muutunud selliseks, nagu suurkorporatsioonidel ikka – suur ja kauge firma, kus töötavad robotid, kes rabelevad päevast päeva kasumiprotsendi kasvatamise nimel. Kliendihalduritel oli raske võita uute klientide usaldust, sest inimeste eelarvamus Microsofti suhtes oli suur.

Tänaseks on see kujutluspilt paljuski muutunud, sest Microsofti töötajad räägivad inimestega seal, kus nad on ja selles keeles ning viisil, mida kõige paremini mõistetakse. Muutuse põhjus pole aga mitte selles, et suhtlusstiili oleks kardinaalselt muudetud või inimesi saadetud käitumiskursustele, vaid PR 2.0-i oskuslik kasutamine. Sihtgrupile lähemale liikumine on aidanud muuta ettevõtte imagot soovitud suunas.

Blogid suhtekorralduses

Blogosfääris liigub väga palju inimesi ja veel rohkem infot. Et pinnale jääda ja ennast kuuldavaks teha, kasutavad paljud suhtekorraldajad blogijaid sõnumi edastajatena. Mitmetel suhtekorraldajatel on ka endal oma blogi, mis tõstab nende väärtust ja usaldusväärsust kaasblogijate (sõnumi levitajate) silmis. See aitab omakorda kaasa seatud eesmärkide saavutamisele.

Blogides olevad kommentaarid on väärtuslik infoallikas: ühest küljest annab see aimu sihtrühma arvamustest ja eelistustest, teisalt joonistub selgelt välja blogijate suhtlus- ja mõjuringkond, mida on väga kasulik teada PR-tegevusi planeerides. PR 2.0 strateegiaid ellu viies tasub meeles pidada, et kommentaaride hulk peegeldab blogi populaarsust.

PR 2.0 lühike ajalugu teab mitut viga, mida suhtekorraldajad on blogijatega suheldes teinud. Eestist meenub firma, kes pakkus tehnoloogiablogijatele testimiseks mobiiltelefone, lubades need positiivse ülevaate kirjutamise eest endale jätta. Tulemuseks oli üsna laiaulatuslik kära teemal „meid peetakse äraostetavateks“. Võib-olla polnud see konkreetsel firmal isegi mitte plaanis, kuid hoolimatu ja mõtlematu suhtumine maksis siiski kurjalt kätte. Suhtekorraldajatel on blogijatesse soovitav suhtuda nagu ajakirjanikesse, kuid pidades samal ajal meeles, et tegemist pole siiski professionaalsete ajakirjanikega, ning arvestades kõiki meediumi eripärasid. Telefoniaparaadi ülevaated jäid seekord paraku kirjutamata.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. May 2009, 15:48
Otsi:

Ava täpsem otsing