Raske töö nõuab parimaid tingimusi

Urve Vilk 25. mai 2009, 00:00

Küsimustele vastavad OÜ Advokaadibüroo Sorainen juhtivpartner Aku Johannes Sorainen ning personalijuht Kristiina Härms.

Milliseid motivaatoreid ja võimalusi oma töötajatele pakute, tänu millele pere- ja töötajasõbralikkuse TOPi võitsite?

Aku Sorainen: Alustaksin vastupidi sellest, mida me töötajatelt nõuame. Oleme hästi nõudlikud, meil toimub raske töö, väga vähesed suudavad täita tingimusi, mida oleme seadnud.

Aga nende jaoks, kes suudavad tingimusi täita, teeme me kõik, et nad meie juures püsiksid. Pere- ja töötajasõbralikkus käib käsikäes efektiivsuse ja kvaliteediga. Kõik teenib ühte eesmärki: kuidas olla turul parim. Selleks on vaja parimaid inimesi.

Kristiina Härms: Töötajaid üritatakse teistest firmadest üle osta, see on talentide sõda. Meie trumbiks on meie inimesed oma teadmistega, muud kaupa meil ei ole, nende pärast peab võitlema.

Nii et pere- ja töötajasõbralikkuse eesmärk on efektiivne töö ettevõttes?

Aku Sorainen: Nõuame töötajatelt suurt pühendumust ning seda on raske saavutada, kui pole perekonna tuge, kes mõistaks, miks inimene ei ole vahel õhtul kodus ning miks mõnikord tuleb ka nädalavahetustel töötada. Perekond tuleb kaasata, et kindlustada toetus protsessile.

Kristiina Härms: Kontoris on olemas näiteks õhtuks pikemalt tööle jääjatele salatimaterjalid ja puuviljad. Meil on väga head töövahendid, raamatukogu, panustame meeskonnatöösse ja teadmiste jagamisse, individualismi me väga ei soosi.

Oluline on ka tunnustamise pool. Paneme tähele töötajate tähtsaid isiklikke sündmusi: kui keegi teeb ära advokaadieksami või kui kellelgi saab aasta või viis aastat töötatud, kui kellelgi sünnib tita või on valminud maja. Need on võib olla firma jaoks väikesed asjad, aga inimestele on see oluline.

Kõva töö tuleb kompenseerida positiivsete asjadega. Üritusi korraldatakse paljudes ettevõtetes, aga on armas kuulda, et kui ühte meie töötajat taheti üle osta, ütles tema abikaasa: "Ei lähe sa kuhugi, Sorainenis on nii toredad üritused!"

Oleme korraldanud üritusi ka töötajatele ja klientidele koos, näiteks on olnud kontserte Saku Suurhallis, kus esinenud Pink ja James Plant. Nii saavutame kaks ühe hoobiga: see on oma büroo üritus ja samas oleme kaasanud ka kliente, kes tunnevad, et nad on erilised.

Oleme ürituste puhul kulusid ka töötajatega kahasse jaganud, kas või väikese osalemistasu kaudu. Enam ei valitse mentaliteeti, et firma peab alati kõik välja tegema.

Miks tasuks ettevõtetel rohkem töötaja- ja peresõbralikkusele mõelda?

Aku Sorainen: Igas valdkonnas tehakse aina rohkem tööd ajudega, liinitööd on vähe. Seetõttu on tööandja tähtsaim eesmärk tõsta efektiivsust ja kvaliteeti.

Efektiivsus ja kvaliteet tuleb aga tänu sellele, et töötajad on pühendunud ja jaksavad firmas piisavalt kaua töötada, et õppida selgeks kõik oma erialaga seotud teadmised ja neid edukalt rakendada. Järelikult on vaja ka lojaalsust, mistõttu on tööandja huvides tekitada ettevõttes töötajasõbralik keskkond, et inimesed ei lahkuks esimesel võimalusel.

Meil on näiteks lojaalsusfond, kuhu igal aastal talletatakse raha, mille töötaja saab kätte kümne aasta pärast, juhul kui ta meil veel tööl on.

Tööandja huvides on ka see, et inimesed ennast läbi ei põletaks, vaid et nad intensiivse töö kõrval elaksid tasakaalukat elu.

Kuidas tundub, kas töötajate ootused töökeskkonna suhtes on viimasel ajal muutunud?

Kristiina Härms: Paar aastat tagasi küsisid noored, et millal tööpäev täpselt lõpeb ja kui pikk on lõunapaus, mida näiteks mina omal ajal küsida ei julgenud.

Praegu, vaadates innukaid praktikante, kes on nõus ilma rahata praktikale tulema, mida samuti paar aastat tagasi veel ei esinenud, tundub küll, et turg on muutunud.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:56
Otsi:

Ava täpsem otsing