Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevõtte ravimine algab õigest diagnoosist
Liiga paljude Eesti ettevõtete olukorda võib praeguses kriisis võrrelda maanteel liiga uljalt kihutanud autojuhiga, kelle masin on maanteekraavi maandunud.
Liiklusõnnetusse sattudes on kõigile selge, et tuleb haarata telefon ja kiirabi välja kutsuda. Siis saavad meedikud kannatanu vaevused diagnoosida ja seejärel teda ravima asuda.
Kraavi poole kiskuva ettevõtte jalule aitamisel võiks samuti kasutada doktori töömeetodeid: enne diagnoos ja siis ravi. Paraku kipuvad ettevõtete juhid diagnoosi panemise ära unustama ja sööstavad kohe ravima, või diagnoosivad kõhutunde järgi.
Nii ongi tavaline, et ettevõtetes on esimene ravimeetod kulude kärpimine. Kuid selleks, et ellu jääda, tuleb teada, kui nõrgaks keha (ehk ettevõte) näljutuskuuriga on jäänud. Niisiis: asu diagnoosima!
Esiteks määratle need tegurid, mis sinu ettevõtte efektiivsust mõjutavad. Nii saad selgeks tugevad ja nõrgad kohad ning on üsna tõenäoline, et tekib ka vajadus ettevõtte struktuuri muuta. Kui see tehtud, saad otsustada, milline strateegia sobiks edasiminekuks kõige paremini.
Eesmärkide eduka saavutamise määravad ära neli olulist juhtimispraktikat. Esiteks: pane paika oma ettevõtte metsikult tähtsad eesmärgid. Aga ära üle pinguta: kui metsikult tähtsaid eesmärke koguneb üle kolme, kipub nende elluviimine ebaõnnestuma.
Teiseks: pane paika kõige olulisemad tegevused oma eesmärkide saavutamiseks ja selgita neid oma töötajatele.
Kolmandaks: et teada saada, kuidas eesmärkide saavutamine läheb, pane paika konkreetsed mõõdikud ja kindlusta, et kõik sinu ettevõtte töötajad mõõdikuid jälgivad.
Neljandaks: loo ka järjepidev aruandluse süsteem - näiteks võiksid meeskonnad igal nädalal tunnikeseks koguneda, et tulemused üle vaadata.