Nordea: tegemist on kahepoolse kokkuleppega

27. mai 2009, 12:55

Tegemist on ikka kahepoolse kokkuleppega
kliendi ja panga vahel, ning mitte ähvarduskirjaga, vaid meeldetuletava
teavitusega, kommenteeris Nordea Pank Eesti jaepanga juht Olavi Pakkonen
klientidele saadetud kirju.

"Oleme saatnud teatud arvule klientidest informeeriva kirja, milles tuletame meelde laenulepingu tingimusi ja osapoolte kohustusi ning palume kliendil sellele edaspidi tähelepanu pöörata," sõnas Pakkonen.

Tema sõnul on laenulepingu allkirjastamisel pank ja klient kokku leppinud, et kliendi sissetulekud peavad laekuma Nordea panka. Selle kohustuse eiramisel on pangal tema sõnul õigus tõsta laenulepingus kokkulepitud intressimarginaali kuni kahe protsendipunkti võrra.

Pakkonen rääkis, et tegemist on standardse lepingupunktiga Eesti panganduses, mida rakendavad ka teised pangad. Ta rõhutas, et Nordea pole õigusest hoolimata ühepoolselt lepingu kohustusi eiravate klientide marginaali suurendanud.

Ta rõhutas ka, et ei nõua palga laekumist üksnes selle lepingupunkti pärast. "Palga laekumised võimaldavad ennetada makseraskuste ja võlgade tekkimist. Kui näeme, et kliendi laenuteenindusvõime on nõrgenenud, saame võtta kohe kliendiga ühendust ja hakata otsima koos võimalikke lahendusi," selgitas ta.

Nordea pank vabandab nende ees, kes on saanud selle kirja ekslikult ja kelle puhul on tegemist korrektselt lepingutingimusi täitvate klientidega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. May 2009, 12:55
Otsi:

Ava täpsem otsing