Kivitee vajab toekat aluspinnast

Marina Tigasing 01. juuni 2009, 00:00

"Esmalt eemalda aluskihi alla jäävad kõduneda võivad materjalid: kasvumuld, turvas, juured, saepuru. Samuti on kogemused näidanud, et teede ja platside alla maetakse mitmesugust ehitusprahti, milles on tihti materjale, mis aitavad kaasa edaspidisele vajumisele," selgitas OÜ Rassiaru juhataja Priit Kuusk. Killustikukihi paksust võib vähendada, kui kasutada geotekstiili või erilisi võrke. Kihi paksus kogu platsi ulatuses olgu ühtlane. Sillutisele tuleb anda vajalikud kalded, sentimeeter meetrile, juba aluspinna planeerimisel.

Varem ebaühtlaselt koormatud platsi aluskihi alla tuleb rajada jämedamast killustikust tugikiht. Kihte tihendatakse vibroseadmetega kihtide kaupa. Killustikukiht kaetakse kuni 50 mm paksuse killustiksõelmetest või liivast tasanduskihiga. Tasanduskiht tehakse arvestusega, et sellele pandud kivi jääb see äärekivist veidike kõrgemale ning hilisemal tihendamisel jääb see äärekivist u 5 mm kõrgemale. Kivid laotakse tasanduskihile tihedalt külg külje vastu. Sõltuvalt kivitüübist tuleb jälgida, et paigaldatavad kiviread jäävad sirged, selleks on mõistlik kasutada rihtnööri. "Esmalt kata kogu sillutis täiskividega, siis lõika tühjadesse kohtadesse sobilikud tükid ja lõpuks täida vuugid kuiva liivaga," õpetas Kuusk.

Vuugid harja täis kohe, muidu võib neisse sattuda kasvupinnast. Liiv seob kivid omavahel tihedalt ja välistab nende loksuma hakkamise.

Ülesküntud maa või lillerühma ja muru vahele tuleb teha selge piir, mis takistab umbrohu levikut. Piirajateks sobivad äärekivid, mis võib laduda maaniiskesse betooni või kasutada plastist peenra- ja muruääriseid. Äärekivid paigaldatakse killustikualusele poolkuiva või kuiva liivasegu või betooniga. Üldjuhul paigaldatakse äärekivid enne teede ja platside rajamist.

ASi Pärnu Betoonimeistrid müügijuhi Andres Tõnismäe selgitusel kaitsevad teed liigvee eest drenaaž ja kalded.

"Ehitusvead ilmnevad juba esimesel aastal, mistõttu hakkab halvasti tihendatud aluspind kivitee alt ära vajuma," selgitas OÜ Haljastuseksperdi juhataja Oliver Pullisaar. Kaldeta teel imbub kogunenud vesi läbi vuukide ja muudab pinnase pehmeks ning tee hakkab koormuse all vajuma.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:57
Otsi:

Ava täpsem otsing