Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Muuga konteineriprojekti edu sõltub laevaliinide huvist

    Mais külastas Tallinnat Ningbo delegatsioon eesotsas sadama presidendi Wu Jinkuniga. Eesti ühe suurema transiidiettevõtte Transiidikeskuse juhtidega arutati võimalikku koostööd Muuga konteineriterminali laiendamisel.
    "Ükski sadam ega sadamaoperaator ei saa garanteerida konteinerivoogude liikumist läbi teise sadama, seda saavad tagada vaid suured konteinerlaevaliinid," rääkis Jinkun. "Laevaliinid aga ei ole valmis kinnitama praeguses majandusolukorras ühtki ülemereinvesteeringut," lisas ta.
    Transiidikeskuse juhi Erik Laidvee sõnul tuleb teha kõik, et saada kokku täiuslik pakett Muuga konteinerterminali arendamiseks ja sellega läbi Tallinna kulgeva konteinerite transiidivoo hüppeliseks kasvatamiseks.
    Tallinna Sadam ja Ningbo sõlmisid mullu jaanuaris koostööprotokolli eesmärgiga rajada Muuga sadama territooriumile konteinerterminal, Hiina pool pidanuks investeerimisotsuse tegema aastaga. Praeguseks on selge, et Ningbo kaasamine on otstarbekas siis, kui nad kindlustavad hüppelise konteinerivoo kasvu.
    Laidvee sõnul on laevaliinidele tehtud ettepanekud hakata Tallinna ja Ningbo ühisprojektis strateegiliseks partneriks. "Potentsiaalsed kandidaadid on kõik suured ookeanilaevaliinid, kes Aasiast Euroopasse ja vastupidi konteinereid veavad," selgitas ta.
    Siiski ei tasu tema sõnul midagi oodata, enne kui olukord majanduses paremaks läheb. Kolmandik maailma konteinerlaevastiku kogumahust on tema ütlusel kasutamata.
    Transocean Eesti OÜ tegevjuhi Ülle Lipre sõnul võiks mõni suurem laevaliin huvituda siia tulemisest, kui Tallinna Sadam suudab olla väga atraktiivne. Eesti ümber on ainult väikesed riigid ja suur naaber Venemaa, kellega suhted tuleb korda seada, selgitas ta. Samas peab ta eestlaste eeliseks kogemusi.
    Lipre sõnul plaanib Klaipeda sadam Leedus koostööd ühe suure laevaliiniga ja Läti Ventspils kahe liiniga, nii et laevafirmadel on huvi piirkonna vastu küll. "Suured laevaliinid eelistavad otse Peterburi sõita, seal on suurem sadam, kus ei ole poliitilisi mõjutusi," lisas ta.
    Olen suhteliselt skeptiline, et mõni suur laevaliin oleks huvitatud osalemisest Tallinna ja Ningbo sadama ühisprojektis. Esiteks võtaks Muugani sõitmine konteinerlaeval viis päeva kauem aega kui näiteks Hamburgi sadamasse sõitmine. Teiseks ainult Eestisse pole mõtet nii palju kaupa tuua.
    Seni kuni põhimõtteliselt ei tehta Venemaaga konstruktiivset koostööd, pole projektil perspektiivi. Vaja on eelkõige dogmadest lahti saada ja normaalsed suhted sisse seada. Ja ega teised seda projekti niisama pealt vaata.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht „Kuumal toolil“: kes loodavad kiiret taastumist, peavad pettuma
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Iraan ründas Iisraeli
Laupäeva hilisõhtul pärast mitu päeva antud hoiatusi ründas Iraan Iisraeli, vahendab välismeedia.
Laupäeva hilisõhtul pärast mitu päeva antud hoiatusi ründas Iraan Iisraeli, vahendab välismeedia.