Reede 20. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kommentaar: Kuidas mitte hävitada loomingulisust

01. juuni 2009, 11:45

EBSi 2008. aasta lõpus tehtud uuring
näitas, et innovatsiooni mõistet tõlgendatakse väga erinevalt: alates
tehnoloogilisest uuendusest kuni lihtsalt millegi teisiti tegemiseni, kirjutab
EBSi professor Ruth Alas portaalis juhtimine.ee.

Uuritud 68 ettevõttest olid 39% alla 25 töötajaga, 26% 26–50 töötajaga ja üle 200 töötajaga ettevõtteid oli 22%. Esindatud oli enamik tegevusharusid: 23% valimist moodustasid kaubandusettevõtted, 9% konsultatsiooni- ja koolitusfirmad, avaliku sektori organisatsioonid samuti 9%, meediaettevõtted, meelelahutus- ja teenindusettevõtted kõik 7% jne.

Kriisiolukorras organisatsiooni võib päästa innovatsiooni abil: võttes kasutusele uue tehnoloogia, tulles välja uute toodetega, leides niði senitundmatul turul, tulles välja uue teenindusmudeliga. Samas ei saa sugugi kõik organisatsioonid sellega hakkama. Mis on siis need eeldused, mis teeksid uute lahendustega väljatuleku võimalikuks?
Innovatsioon oli edukam ettevõtetes, kus oli selge visioon ja strateegia, juhid toetasid innovatsiooni ja väärtustasid töötajaid, olid kokkuhoidev töötajaskond, läbipaistvus ja avatus. Veel olid vajalikud salliv suhtumine riski, vigadesse ja ebaõnnestumistesse ja eri osakondade töötajatest koostatud meeskondade toetamine.
Innovatsioon eeldab ideed ja selle edukat elluviimist. Idee võib ka kopeerida, kuid suurema kasumi saab see ettevõte, kes suudab ise uue lahenduse välja mõelda. See eeldab koostööd erinevaid erialateadmisi omavate rühmade vahel, eeldab edukat ajurünnaku tehnika kasutamist. Ajurünnaku aluseks on osavõtjate loovuse vallapäästmine.


Järgnevalt loetelu erinevatest põhjustest, miks ajurünnak võib ebaõnnestuda ehk kuidas hävitatakse loovus:
• Alati teeselge rohkem teadvat kui teised ümberringi.
• Valvake oma töötajaid iga protseduurilise vahendiga, mida suudate välja mõelda.
• Kontrollige iga päev kõigi töösaavutusi.
• Olge kindel, et teie professionaalselt treenitud personal teeks pikka aega järjest tehniku tööd.
• Looge nii kõrge barjäär kui võimalik kaubandusotsustajate ja tehnilise personali vahel.
• Jälgige, et te ei räägiks oma töötajatega isiklikul tasandil, välja arvatud siis, kui teatate palgatõusust.
• Proovige olla ainus eesträäkija kõige üle, mille eest vastutate.
• Nõustuge uute ideedega, aga ärge tehke midagi nende täideviimiseks.
• Kutsuge kokku palju koosolekuid.
• Suunake iga uus idee läbi mitmete kanalite.
• Pidage protokollist kinni.
• Muretsege eelarve pärast.
• Kultiveerige „mitte-siin-leiutatud“ sündroomi.

Kui need väited nüüd ümber sõnastada nii, et iga väide algaks sõnaga „Ärge“, saame eduka ajurünnaku läbiviimise juhised.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. June 2009, 11:45
Otsi:

Ava täpsem otsing