Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ummikutest päästab auto asemel ratas

    "Ega Tallinnas pole rattaga liiklemiseks tingimused halvad, välja arvatud kesklinnas, kus on mõned kohad, nagu näiteks Viru väljak ja Pärnu maantee, kus ruumi jääb nii väheseks, et pole enam ohutu. Aga muutuma peaks üldine suhtumine ja liikluskultuur," rääkis SA Tallinn 2011 juhataja Mikko Fritze.
    Fritze sõnul peaksid autojuhid aru saama, et rattaga sõitjad on autost nõrgemad, aga ratturid ajavad linnas õiget asja.
    "Autoga sõit linnas on mõttetu. Ma pole auto vastane, mulle meeldivad autod, aga mõistusega võttes saan ma aru, et pole ühtegi põhjust, miks linnasõiduks autot eelistada. Rattaga sõit on tervislik, rattaga saab kiiremini, ei pea otsima parkimiskohti ja sa ei reosta loodust ega õhku. Ainus miinus ongi ohutus, et äkki keegi sõidab sinust üle. Aga tihti on rattur ohtlikus situatsioonis ka ise süüdi," rääkis Fritze.
    Muutus on varasemaga võrreldes siiski üsna suur. "Olen Eestis rattaga sõitnud üheksa aastat ning kui algul oli see üsna karm, siis praegu on muutust tunda," rääkis Fritze.
    Suur osa inimesi elab kesklinna lähedal ning sõidab autoga vahemaid 5-6 kilomeetrit. "Ei ole vaja minna lehe järele või sõbra juurde autoga," rääkis Fritze.
    Takistuseks pole ka vihmane ega külm ilm. "Need on ainult vabandused. Miinus 20 kraadiga on mul mäesuusatamisprillid. Kui vihma sajab, kasutan purjetajapükse. Ja rattaga sõites ei saagi külm hakata," rääkis Fritze.
    Algatuse Eesti Rattarikkaks Tallinna koordinaatori Mari Jüssi sõnul on kõige teravam probleem linnas rattaga liiklemisel turvalisuse küsimus. "Kesklinnas rattaga sõitmine vajab harjumist ja harjutamist," rääkis Jüssi.
    Kiireima turvalisuse probleemi lahendusena näeks Jüssi kesklinnas, sarnaselt Helsingi ja Stockholmiga, 40kilomeetrise piirkiiruse kehtestamist.
    Rattaparklate puudumist Jüssi eriti suureks probleemiks ei pea. "Tööle minnes saab tööandjaga ikka kokku leppida, kuhu ratas panna. Ja tänaval leiab alati mõne posti või toru, mille külge ratas lukku panna. Problemaatiline on ainult vanalinn, kus võib selleks olla liiga vähe ruumi," rääkis Jüssi.
    "Igapäevasõite eelistatakse teha vanemat sorti ratastega. Paraku on Eestis rataste järelturg peaaegu olematu. Sõitjad otsivad neid tikutulega taga. Võiks tekkida sama fenomen, mis 80ndatel, mil meie turg ujutati kasutatud autodega üle," rääkis Jüssi.
    Jüssi sõnul on igapäevaseid rattasõitjaid palju juurde tekkinud. "Kui varem võis kesklinnas näha päeva jooksul paari jalgratturit, siis praegu on linnaruumis peaaegu kogu aeg mõnda ratturit näha."
    Peale kasvab uus põlvkond 20-25aastaseid, kes ei ole kinni müütides, et jalgrattasõit linnas on sport, mis ajab higistama, nii et hiljem ei saa pesemata koosolekule minna. Linnas, kus tuleb üsna sageli punase tule taga seista, ei saa nii kiiresti sõitagi. Kõigis Põhjamaa riikides sõidetakse lühikesed linnasõidud rattaga," rääkis Jüssi.
    Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul ei ole võimalik piirkiirusega seonduvaid plaane kommenteerida enne, kui saadakse kätte Tallinna Kesklinna valitsuse tellitud eksperthinnang kiiruste vähendamise kohta kesklinnas, mis peaks valmima augustis.
    Tallinna kommunaalameti juhataja Ain Valdmanni sõnul oleks piirkiiruse kehtestamine kesklinnas ratturitele suur võit. Eriti lihtne oleks seda teha praegu, mil autoliiklus on tavapärasest hõredam.
    Valdmanni sõnul on tema Tartu kolleegid tõstatanud ka küsimuse ratturite kõnniteedel sõitmise lubamisest. "Teemad on üleval ning mida rohkem sellest räägitakse, seda rohkem jõuab see inimesteni," rääkis Valdmann.
    Üldiselt on Valdmanni sõnul aga arengu- ja järeleandmisruumi mõlemal poolel. "Tihti näeme rattureid sõitmas kõnniteedel slaalomit jalakäijate vahel, mis on teadupärast keelatud. Samas on ka autojuhtide liikluskultuur teada, mõned ei näita suunatuldki, rääkimata kergsõidukite talumisest enda kõrval," rääkis Valdmann.
    "Kui vaadata Tallinna ülikoolide parklaid, siis suur osa tudengeid tuleb loengusse autoga, Põhjamaades on aga ülikoolilinnakud ümbritsetud jalgratta-, mitte autoparklatega. Ka siin on veel arenguruumi," rääkis Valdmann.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.