BMW töötaja peab sõitma BMWga

18. juuni 2009, 12:50

Saksamaa luksusautode tootja Bayerische
Motoren Werke ehk BMW on hakanud oma müügi edendamiseks rakendama pisut
üllatuslikke meetmeid.

Nimelt on ettevõtte Financial Times'i andmetel sihikule võtnud need 7000 ettevõtte töötajat Saksamaal, kes sõidavad mõne muu automargiga.

"Mis siin valesti on? Sulle meeldib meie heaks töötada. Sa oled oma töökoha ja palga üle uhke. Aga sa sõidad konkurendi autoga." Selline sõnum oli kirjutatud postkaartidele, mis oli paigutatud konkureerivate ettevõtete autoroole keeravate töötajate sõiduriistade tuuleklaasidele.

Postkaarte, mille olid allkirjastanud kaks BMW suuremat juhti ning töödejuhataja, oodati tagasi BMW müügiosakonda koos sooviga tulla testsõidule. Müügiosakond tegeleb läbirääkimistega, kuidas vahetada rivaali poolt toodetud auto uhiuue BMW vastu. Eilseks oli tagasi viidud veidi alla 100 postkaardi.

Selline pisut ekstreemne samm väljendab autotootjate tegelikku ahastust ning vajadust püüda iga potentsiaalset klienti, sest Euroopa autode müüginumbrid on selle aasta esimese viie kuuga kukkunud juba 14 protsenti.

Eelmisel aastal müüs BMW 1,4 miljonit autot, kuid pisut alla 8000 nendest ostsid oma töötajad, keda kokku on umbes 100 000.

Üllatuslikul kombel on ka teised autotootjad sarnaseid suhteliselt veenvaid meetodeid kasutanud. Näiteks pani Ford laste kaitsepühaku Nikolausi päeval ehk 6. detsembril oma Euroopa töötajatele, kes sõitsid konkureerivate markidega, tuuleklaasi vahele vitsa ning Fordi-omanikud said šokolaadi.

Nii USAs kui Saksamaal keelavad mitmed autotootjad konkurentide autode parkimist enda parklatesse ning ei tee koostööd tarnijatega, kes kasutavad teiste autotootjate sõidukeid.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. June 2009, 12:58
Otsi:

Ava täpsem otsing