Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus riigiteenus: maks kohe kätte!

    Käibemaksu tõus tõi Eesti ettevõtetele ligi 200 miljoni krooni eest kulusid, ja ootamatult - valitsus ning riigikogu andsid neile enne maksu jõustumist närused kuus tööpäeva.
    Meie meelest otsustas valitsus tõsta üleöö käibemaksu, sest tahtis venitada raske otsusega viimase minutini ning vältida avaliku arutelu tekkimist. See maksutõus ei anna mitte ainult lööki majandusele, vaid söövitab niigi õhukeseks kulunud usalduskihti.
    Mõte, et üheks lahenduseks eelarvemuredele võib olla käibemaksu kerkimine, on koalitsioonikoridorides levinud pikka aega. Juba möödunud aasta juunis hakkas kostuma, et valitsus arutab teemat oma istungitel. Valitsuse sellekohaste plaanide kohta tegi aasta tagasi hukkamõistva avalduse ka Eesti Tööandjate Keskliit.
    Kui aga selle kohta küsiti aru peaminister Andrus Ansipilt, siis vastas too, et käibemaksu tõusu pole keegi isegi arutanud ja miks üldse peaks selliseid küsimusi esitama.
    Kuni tänavuse kevadeni mängiski isekeskis maksutõuse kaaluva võimuliidu grammofonil sama plaat - avalikkusele räägiti (tihti konkreetsetele küsimustele vastamata) vaid pahadest maksutõusudest. Mullu septembris ütles näiteks Ansip Kuku raadios, et kuni Reformierakond valitsuses on, 2009. aastal käibemaks ei tõuse. Ja veel tänavu aprilli lõpulgi, kui Äripäev tegi esiküljeloo maksukoormuse tõusust, ei tahtnud ei Ansip ega IRLi esimees Mart Laar maksutõususid arutada (ehkki Laar lõpuks möönis, et käibemaks on siis juba parim variant). Muidugi ei tahtnud erakonnad võtta sellist ebapopulaarset otsust vastu varem, kui hädapäraselt vajalik. Samuti hoidis selle plaani avalik arutelu ära rahvusliku pahameeletormi - oli ju näha, mida opositisoon ja huvigrupid sellest arvasid. Liiati oli võimuliit parajasti ametis "maksutõusu-Padarist" vabanemisega ja ise maksukoormust suurendada oleks sel hetkel (enne europarlamendi valimisi) sõnamurdjaliku mulje jätnud.
    Valitsusele oli kõige mugavam saata see ettepanek riigikokku pärast valimisi, kiirelt ja ootamatult. Ettevõtjatele tähendas see aga pauku, mida oleks võinud ja tulnud pehmendada. Isegi rääkimata maksutõusust kui sellisest, oleks aus valitsus andnud ettevõtjatele vähemalt kolm kuud aega, et ennast ette valmistada.
    Selle tulemus on, et usaldus valitsuse ja riigi vastu aina mureneb. Habras on see niigi - inimestel on meeles valitsuse lubadusest taganemine näiteks teise samba pensionimakseid peatades. Ka Sylvesteri kaasus meenutas ettevõtjatele, et riigiametniku sõnal pole mingit õiguskindlust, sest ametniku (või ameti) meel on muutlik. Ootamatu käibemakutõus süvendab usaldamatust: täna 20%, homme 22% ja järgmised 200 miljonit? See, kui Ansip vastupidist kinnitab, on igatahes halb märk.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.