Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
DPD Eesti AS krabab Eesti Postilt erapakiturgu
Ettevõte hindab oma turuosa ärikliendilt ärikliendile saadetavate pakkide turul 30 protsendile, millega ollakse Eestis suuruselt teine ettevõte selles sektoris.
Üle-eelmisel nädalal teatas DPD uuest teenusest - ärikliendilt erakliendile lunamaksuga saadetise teenuse osutamisest.
DPD Eesti ASi müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurg selgitas, et viimased kaks aastat kasvas Eestis ettevõttelt ettevõttele pakiveo turg umbes 20 protsenti aastas. DPD enda mahud kasvasid samal ajal kaks korda nii palju.
Ühelt poolt on sammu põhjuseks praeguses ärikonjunktuuris B2B (business-to-business) pakiveo mahu langusse pöördumine. Teise põhjusena tõi Kivimurg välja firma enam kui kümneaastase B2B pakiveo kogemuse ning kogu Eestit katva jaotusvõrgustiku loomulik arengu - nüüd tuleks pakkuda klientidele täislahendust kaupade kohaletoimetamisel ettevõttelt eraisikule.
Pakub ju B2C (business-to-client) pakiveo turg nüüd erakordse võimaluse kasvuks. Ehkki sama teenust on aastaid pakkunud Eesti Post, puudub Kivimurgi sõnul turul arvestatav konkurents. Seega näeb DPD Eesti AS uues segmendis ka kvaliteedi tõstmise võimalust. Ettevõttelt eraisikule pakiveo turu maht Eestis on enam kui 1,5 miljonit pakki aastas.
Autor: ÄP