Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
H&M: firmas võtab tüüri kolmas põlvkond
Karl-Johan Perssonist saab noorim Stockholmi börsi suure börsifirma juht - reedel oli H&Mi börsiväärtus ligi 448 miljardit Eesti krooni, edestades Ericssoni rohkem kui 100 miljardi krooniga.
"Firma aktsionärina näen suurt plussi selles, et Karl-Johanil on tugev omanikuhuvi ja nii pikaajaline perspektiiv, mitte kiusatus lasta end kvartalimentaliteedist kaasa kiskuda," ütles Stefan Persson, H&Mi suurim aktsionär, kui poja nimi uue tegevjuhina selle aasta veebruaris välja hõigati. "Isana tunnen veidi muret, tegevjuhi amet on pingeline."
Mis noorusesse puutub, siis 30aastaselt avas H&Mi asutaja Erling Persson 1947. aastal oma esimese kaupluse ning ka Stefan Persson oli samas eas, kui firma juhtimise isalt 1982. aastal üle võttis.
Vahepeal on H&M aga palju muutunud. Kui toona tegutseti kuues riigis ja käive oli 2,7 miljardit krooni, siis nüüd on H&M kolmas rõivamüügikett maailmas USA Gapi ja Hispaania Inditexi järel, millel on üle 1800 kaupluse enam kui 30 riigis. Mullu ületas käive 145 miljardit krooni.
2000. aastast H&Mi juhtinud ja nüüd pensionile jääv Rolf Eriksen ütles läinud nädalal oodatust parema kvartaliaruande esitlemise järel, et H&M jätkab kiire kasvu kursil. "Eesmärk kasvada aastas 10-15% oli paigas juba siis, kui mina tulin. Seda pole kavas muuta, kui Karl-Johan firma üle võtab," ütles ta Rootsi majanduslehele Dagens Industri.
Sama meelt on analüütikud, kes näevad H&Mi kasvuvõimalusi nii geograafilises kui ka sortimendi mõttes. Majandussurutis loob uusi võimalusi ja odava profiili kettidel on läinud konkurentidest paremini.
Karl-Johan Perssoni ametisse asumist on nimetatud vähedramaatiliseks, eeldatakse senise kursi jätkumist. Talle endale on see aga tähelend - firmasse tuli ta alles 2005. aastal. Enne juhtis ta Londonis enda loodud konverentsifirmat.
H&Mis on noor Persson viimased aastad tegelenud arendusega ja osalenud leienemises Venemaa ja Jaapani turule. Üks projekte on olnud uue kontseptsiooniga kaupluste COS käimalükkamine, kus sortiment on luksuslikum kui H&Mis tavaliselt. Intervjuudes on ta kinnitanud jätkuvat laienemisambitsiooni.
Jätkub ka H&Mi koostöö tippmoeloojatega. Äsja sõlmiti leping Jimmy Chooga, kelle jalavarjud lähevad tavaliselt kaubaks 7300 krooniga. H&Mi kollektsioonis jäävad hinnad vahemikku 625-3100 krooni.
Karl-Johan Perssoni palk on uues ametis 15,4 miljonit krooni ja alustab ta 1. juulil.