Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana veokiga vedajal jäme ots peos

    "Veoturul võidavad nüüd need, kel on kasutatud autod," teatas rõõmsalt veofirma Lajos AS omanik ja Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum. Sellise eelise peaks tagama täielikult oma ja korralik kasutatud veok.
    Võrdlusena toob veofirma Abiveod OÜ juht Raivo Pukk tuttuued 2-3 miljonit krooni maksvad autod, mille kuuliising on kuni 50 000 krooni. Odavamatel on liisingumakse umbes 25 000 krooni kuus. Võrreldes kasutatud veokitega küsivad sellised "kaunitarid" raha ka lihtsalt seistes - liisingumakset, kaskot ja teisi kuumakseid.
    "See kulu tiksub ikkagi: kas lihtsalt platsil seistes või Vene piiril oodates. Igal juhul saab kahe päevaga ligi 4000 krooniga vastu pükse," märkis Vallbaum.
    Siiski pidas Pukk kasutatud autode puuduseks nende kulumist ja ootamatuid remondiväljaminekuid. "Kasutatud autoga on kulud üliväiksed kuni esimese remondini või esimese rehvijooksu vahetuseni," lisas ta.
    Samas, võrreldes uut liisinguautot ja kasutud veokit, tunnistas Pukk, et esimese kulude tasategemiseks tuleks ühes kuus rabada tööd teha 118-120 tundi ja küsida vähemalt 600kroonist veoteenuse tunnihinda, kuid klient ootab juba 500-550kroonist tunnihinda.
    Nii ongi koduturul jäme ots kasutatud autode omanike käes. Sedasi saab hakkama idapiiri taga ja Soomeski, kuid Euroopas, eriti Saksamaal, võib tulla raskusi. Nõutakse seal ju Euro5 normiga mootoreid ja neist kehvema kvaliteediga masinatele väänatakse kaela lihtsalt kõrgem teemaksu - keskkonna kaalutlustel.
    Vallbaumi sõnul on vesi kasutatud autode omanike veskile ka Eestis siiski üsna lõdvalt saadav nn must diisel - ametliku diislikütuse värvi, kuid madalama kvaliteediga Lätist riiki imbuv kütus. Vanemad, ühtlasi ka lihtsamad mootorid tarbivad seda kütust ilma vaevata. Uute masinate puhul oleks sellise kütuse tarvitamine mootori häving.
    "Vanal masinal pole ju ka elektroonilist tahhograafi ja seda saab ise sättida, kuidas parajasti vaja on," muigas Vallbaum.
    "Eks elame päev korraga," tõdes ta märksa tõsisemalt tuleviku pärast ohates.
    DSV Transpordi juhataja Jaan Lepp pidas kasutatud masinate võidukäiku loogiliseks. "Üldteada on see, et majandusraskustes on remondiga kombineerimine lihtsam kui igakuise liisingu tasumine," tõdes ta.
    "Kasutatud autodega tegutsejad jäävad ellu, liisinguautodega opereerijatele jääb soovida vaid vastupidamist," iseloomustas ta nüüdset veoturgu.
    Lepa tõdemusel on praegu majanduses uudne olukord, kus viimased 10-15 aastat toiminud tõed on surnud. Liigselt võetud riskid pöörduvad nüüd riskija enda vastu ja üsna valusalt. See on nagu sõjaseisukord, kus igaüks püüab ellu jääda.
    "Kes sel aastal teeb plussi, on väga tubli. Kes jääb nulli, on ka tubli… Ikka väga, väga raske aasta on," iseloomustas ta vedajate olukorda, kus valab õli tulle ka 1. juulist kallinev kütus.
    Kui väiksemad kütuse hinnatõusud suudavad vedajad ise alla neelata, siis suuemad tuleb ikkagi kirjutada klientidele kraesse, ohkas Lepp raskelt hinnatõusu tagajärgedele mõeldes.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.