Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Disainiteadlikkus aitab toodet edukalt müüa

    Eesti Disainerite Liidu liikme Ilona Gurjanova sõnul on seda, mida üks tootmisettevõte disainerilt või tootearendusega tegelevalt meeskonnalt ootab, äärmiselt raske üldistada.
    "Kõik sõltub ettevõtte disainiteadlikkusest. Kui moetööstus välja arvata, on ettevõtteid, kes tellivad disainerilt teenust alles viimases staadiumis ja ootavad ainult stiliseerimist, toote kujundamist, mitte disainimist ja värvivalikuid," rääkis Gurjanova.
    Viga on Gurjanova sõnul tihti ka selles, et ettevõtjad ei tea, kust algab disaineri kompetents. Nad ei tea, et disainerit tootearenduse algstaadiumis kaasates võiks kulusid kokku hoida.
    "On ju ka Eesti turul näiteid, kus tooteid on ümber tehtud, kui selgub, et välisturg reageerib irooniliselt disainitunnusteta tootesse," ütles Gurjanova. "Ideaalis toimuks disaineri ja tootmisettevõtte koostöö selliselt, et tootja esitab üksikasjalise briifi ehk lähteülesande disainerile, mida üheskoos vajadusel täiendatakse," märkis ta.
    "Kui disainer on jõudnud visioonini, mis tootja puhul arvestab selle ettevõtte võimalustega, kaasatakse tehniline meeskond," iseloomustas Gurjanova tööprotsessi.
    "Külastasime disainerite ja ettevõtjate grupiga Soome elektrisüsteemide tootjat Ensto," meenutas Gurjanova.
    "Oma ettekandes disaineri rollist ettevõtte edumudelis imestas firmajuht tagantjärele, et kui ta oleks teadnud, milleks disainerid võimelised on, oleks ta alustanud koostööd juba varem."
    Sellise koostöö tulemusena võitis Ensto hiljuti Euroopa disainikorralduse auhinna.
    Tänavu märtsikuus uue hakkliha pakendamisliini käivitanud ASi Rakvere Lihakombinaat juhatuse esimees Anne Mere märkis, et vastse liini toel tuli tootevalikusse kümne erineva retsepti järgi valmistatud hakklihasorti, pakendi etiketi töötas välja üks Londoni reklaamiagentuur.
    Tegemist on senisest peaaegu kolm korda tootlikuma hakkliha pakendamisliiniga, mis suudab portsu kaupa valmis kaaluda, karpi pakkida ning etiketiga varustada senise 30 asemel 80 pakendit minutis.
    "Uuendusena on etikett kleebitud üle pakendi ääre selliselt, et tooteinfo on loetav ka siis, kui lihapakid seisavad riiulil üksteise peale laotuna," selgitas Mere. "Uudse väljanägemisega pakendites ja tööstuse n-ö oluliselt täienenud hakklihaportfellis näeme võimalust senisest tõhusamaks sisenemiseks Läti ja Leedu turgudele."
    ASi Kalev Chocolate Factory turundusdirektori Monika Heinranna sõnul on iga tootmisettevõtte jaoks tootearendus arengu üks võtmetegureid.
    "Selleks, et kasvada nii koduturul kui ka edukalt siseneda välisturgudele, peame suutma arendada tooteid, mis eristuvad konkurentidest, kuid arvestavad samal ajal tarbijate ootuste ja maitse-eelistustega," tõdes Heinrand. Tootearendus toimub koostöös tootearendus-, turundus- ja kujundustiimiga.
    Disainerite puhul on Heinranna sõnul oluline tunda valdkonda, milles ettevõte tegutseb, suutlikkus iga üksiku pakendi väljatöötamisel lähtuda tervikpildist ning oskus kohandada oma loomingut turu nõuete ja trükitööstuse tehnoloogiliste võimalustega.
    "Maiustuste ost on sageli emotsionaalne otsus ning ostu tehes saab tarbija uue toote kohta esmamulje just pakendit vaadates," selgitas Heinrand. "See peab andma talle selge sõnumi, millise tootega on tegemist, vastama sihtgrupi ootustele ja riiulis tähelepanu äratama."
    Visuaalsele identiteedile tähelepanu pööramine on Rakvere Lihakombinaadi puhul vilja kandnud - Rakvere on Emori 2008. aasta uuringute järgi nelja Eesti tuntuima kaubamärgi seas.
    "Meie kaubamärgiks on 2003. aastast Rakvere tamm, mis sümboliseerib eestimaisust, kindlust ja pikka eluiga," rääkis Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektor Liina Jaanson. "Lisaks sümboliseerib tamm innovaatilisust ja tootearendust rõhutavat aspekti - nimelt annab tamm igal aastal uued tõrud, nagu Rakvere Lihakombinaat üllatab igal aastal tarbijaid uute toodetega ja seda nii grillhooaja kui ka talvehooaja eel," lisas ta.
    Tootearendus on lihakombinaadi jaoks oluline äri nurgakivi. Igal aastal investeeritakse eesmärgiga kaasajastada tootmist, parandada tootmise keskkonda ning muuta tarbijate elu mugavamaks.
    "Näiteks eelmisel aastal investeerisime uude viineriliini 130 miljonit krooni, mis võimaldab edaspidi pakkuda tarbijatele kooritud viinereid ning viinerisööja ei pea enam muretsema tülika kile pärast. Lisaks on kõik uuelt liinilt tulevad viineripakid korduvalt suletavad," rääkis Jaanson.
    Üldjuhul algab pakendi väljatöötamine vastavalt tootest, mida pakendada soovitakse. Ehk et toiduainetööstus annab pakenditootjale lähteülesandeks parameetrid, millele peab pakend vastama - nii toidu säilimise kui ka pakendamise seisukohalt.
    Kindlasti on tähtis teada, kas pakendatakse meid ümbritsevasse õhukeskkonda, modifitseeritud atmosfääri või hoopiski vaakumisse. Lisaks muidugi ka tootest tulenev spetsiifika - kas toode peab olema hapniku või valguse eest kaitstult, on see niiske või peab kasutama uduvastast efekti, mis ei lase pisikestel tilgakestel pakendile koguneda ja toode paistab pakendist kenasti läbi. Suurt kaalu omab pakendi kergesti avanemine ning taassuletavus.
    Kergesti avatavus tähendab seda, et pakend avaneb keevituse kohalt, mitte ei rebene nii, et kogu sisu sülle lendab.
    Kui toote kohta käiv info on olemas, hakkab pakenditootja arendama pakkematerjali. Proovitakse erinevate materjalide koostoimet ning üldjuhul tehakse katserullid, mida siis konkreetse toidutootja pakkemasinas katsetatakse.
    Oluline on pakendi funktsionaalsus. See peab vastama toote omadustele, olema masinates töödeldav ning loomulikult kliendile silmatorkav.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.