Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air peab alla neelama eelmisest suurema kahjumi
Ka majandusminister Juhan Parts ja ministeeriumi asekantslerid Ahti Kuningas ja Eero Pärgmäe osalesid esmaspäevasel lennufirma nõukogu koosolekul, kuigi nad nõukokku ei kuulu.
Majandusminister Partsi sõnul koostasid Estonian Airi juhid juba mõnda aega tagasi restruktureerimisplaani. "Selles plaanis sisaldub ka uute sihtpunktide avamine ja uute lennukite kasutuselevõtmine. Kui te minult küsite, kas ma olen selle kavaga rahul, siis ei, ma ei ole selle kavaga rahul, aga soovunelmatest hoolimata peame ikkagi aru andma tegelikkusest ja sellest lähtuvalt ka käituma," valis Parts hoolega sõnu.
Ta ütles, et aasta algupooles Eesti riik juba turgutas lennufirmat 38,8 miljoni krooniga. Sestap ei ole vähemasti lähitulevikus uut rahaeraldust tulemas.
Estonian Airi suuromanik SAS teatas juba pool aastat tagasi, et soovib koormaks olevast lennufirmast kiiremas korras vabaneda.
Kas nõukogu koosolekul oli ka võimalikest kosilastest juttu? "See teema ei olnud koosoleku päevakorras," jäi Parts napisõnaliseks.
Kas Eesti käest on mõni regiooni lennufirma soovinud riigi 34%-list osalust välja osta? "Ei. Ja ega me ei müüks ka seda, isegi kui keegi sooviks osta," märkis minister.
"2008. aasta oli kommertslennundusele nii Eestis kui ka terves maailmas väga keeruline," kirjeldas Estonian Airi president ja juhatuse esimees Andrus Aljas.
Ettevõtte nõukogu esimees, investeerimispanga Cresco juht Olev Schults oli lootusrikkam. "Möödunud aasta tulemused ei rõõmusta, kuid nõukogu ootab Estonian Airilt paremaid tulemusi," ütles ta ja loetles mitu kavandatavat lennuliini.